مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گربه مقابله گر بر میزان جرات ورزی در کودکان با اختلال اضطراب

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 85

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گربه مقابله گر بر میزان جرات ورزی کودکان دارای اختلال اضطرابی بود. مطالعه حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون, پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل دانش-آموزان مبتلا به اختلال اضطرابی شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 بود. در این پژوهش تعداد 30 کودک دبستانی مبتلا به اختلال اضطراب با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و با گمارش تصادفی, در گروه های آزمایش و کنترل گمارده شدند (در هر گروه 15 کودک). گروه آزمایش به مدت 16 جلسه 60 دقیقه ای, مداخله شناختی-رفتاری گربه مقابله گر (کندال, 2006) را دریافت نمودند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه مقیاس چند بعدی (اضطراب کودکان MASC) و پرسشنامه جرات ورزی کودکان (CATS) بود. داده های حاصل از پژوهش به شیوه تحلیل واریانس چندمتغیره و t وابسته با استفاده از نرم افزار آماری 24-SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که برنامه درمانی گربه مقابله گر بر افزایش جراتمندی (001/0p<) کودکان مبتلا به اختلال اضطرابی تاثیر معنادار دارد. یافته های پژوهش حاضر بیانگر آن بود که برنامه درمانی گربه مقابله گر با بهره گیری از راهبردهای سودمند رفتاری با تاکیدی بر عامل های پردازش اطلاعات شناختی همراه با اضطراب افراد و نیروهای اجتماعی, نوعی ترکیب عقلانی را معرفی می-کند که می تواند برای افزایش جرات ورزی کودکان مضطرب مورداستفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکری میرحسینی، هانیه، علیزاده، حمید، و فرخی، نورعلی. (1400). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گربه مقابله گر بر میزان جرات ورزی در کودکان با اختلال اضطراب. توانمند سازی کودکان استثنایی، 12(1 )، 75-85. SID. https://sid.ir/paper/956651/fa

    Vancouver: کپی

    شکری میرحسینی هانیه، علیزاده حمید، فرخی نورعلی. اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گربه مقابله گر بر میزان جرات ورزی در کودکان با اختلال اضطراب. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1400؛12(1 ):75-85. Available from: https://sid.ir/paper/956651/fa

    IEEE: کپی

    هانیه شکری میرحسینی، حمید علیزاده، و نورعلی فرخی، “اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گربه مقابله گر بر میزان جرات ورزی در کودکان با اختلال اضطراب،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 12، no. 1 ، pp. 75–85، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button