مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,266
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت مراجعه کنندگان، از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 316 | صفحه پایان 322

چکیده

 زمینه و هدف: اهمیت دادن به دیدگاه های استفاده کنندگان, رکن مهم یک سیستم اطلاع رسانی موفق است. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد.روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی تحلیلی, 400 نفر از دانشجویان از طریق نمونه گیری منظم و سایر اعضای کتابخانه به صورت سرشماری, مورد مطالعه قرار گرفتند. پرسشنامه خودساخته بر اساس اهداف مطالعه, تهیه و روایی محتوایی توسط تعدادی از افراد صاحب نظر تایید گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS در سطح معنی داری 0.05>P تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: از 696 نفر افراد مورد مطالعه, 53% دانشجو, 27% کارمند, 16% عضو هیات علمی و 4% اعضای آزاد کتابخانه بودند. میزان رضایت اعضا از کارگاه های آموزشی 88.6%, نحوه برخورد کارکنان 85.2%, خدمات امانت منابع 84.8%, امکانات فیزیکی و رفاهی 82.2%, اطلاع رسانی 65.5%, کیفیت منابع 54.7%, کمیت منابع 53.4% و مرجع و نشریات51.6 % به دست آمد. اعضاب هیات علمی, در بخش امانت منابع, مرجع و نشریات, امکانات فیزیکی و رفاهی, کارگاه های آموزشی و نحوه برخورد کارکنان بالاترین میانگین نمره رضایت را داشتند. 76.7% اعضا, ساعت کار کتابخانه را مناسب و تا حدودی مناسب ارزیابی کردند. رضایت دانشجویان نسبت به سایر اعضا در بیشتر زمینه ها به طور معنی داری کمتر بود (0.01>P).نتیجه گیری: متوسط میزان رضایت اعضای کنابخانه مرکزی دانشگاه در بیشتر زمینه ها, زیاد بود. برای ارتقای مستمر کمیت و کیفیت خدمات کتابخانه, پیشنهاد می شود ساعت کار کتابخانه, مدت و تعداد مدارک قابل امانت, تعداد رایانه ها و مدت زمان استفاده از اینترنت افزایش داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنگویی، فخری، سعادت جو، سیدعلیرضا، و بیدختی، حسین. (1389). میزان رضایت مراجعه کنندگان, از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 17(4 (پیاپی 45))، 316-322. SID. https://sid.ir/paper/95718/fa

    Vancouver: کپی

    زنگویی فخری، سعادت جو سیدعلیرضا، بیدختی حسین. میزان رضایت مراجعه کنندگان, از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1389؛17(4 (پیاپی 45)):316-322. Available from: https://sid.ir/paper/95718/fa

    IEEE: کپی

    فخری زنگویی، سیدعلیرضا سعادت جو، و حسین بیدختی، “میزان رضایت مراجعه کنندگان, از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 17، no. 4 (پیاپی 45)، pp. 316–322، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95718/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا