مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,471
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوع اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با اضطراب، استرس و افسردگی در دانش آموزان متوسطه شهر بیرجند در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 75

چکیده

 زمینه و هدف: اینترنت, از پیشرفته ترین تکنولوژی های نوین ارتباطی است. برخلاف کاربردهای مثبت اینترنت, وجود رفتارهای افراطی و عوارض زیان آور ناشی از آن به ویژه اعتیاد به اینترنت در نوجوانان, توجه همگان را به خود جلب کرده است. مطالعه حاضر با هدف تعیین شیوع اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با اضطراب, استرس و افسردگی در دانش آموزان متوسطه شهر بیرجند انجام شد.روش تحقیق: این مطالعه مقطعی, در سال 1393 بر روی 400 دانش آموز دختر و پسر مدارس متوسطه دوره دوم شهر بیرجند که به روش خوشه ای انتخاب شده بودند, انجام شد. در این مطالعه برای جمع آوری داده ها علاوه بر پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک, از پرسشنامه استاندارد اعتیاد به اینترنت یانگ برای بررسی وضعیت اعتیاد به اینترنت و از پرسشنامه استاندارد DASS-21 برای بررسی اضطراب, استرس و افسردگی در دانش آموزان استفاده شد. داده ها, پس از جمع آوری, توسط نرم افزار SPSS (ویرایش 18) در سطح معنی داری a=0.05 تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: از نظر شیوع اعتیاد به اینترنت, 73.8 درصد دانش آموزان, کاربر معمولی بودند و 20.5 درصد آنها اعتیاد به اینترنت خفیف و 5.8 درصد, اعتیاد به اینترنت شدید داشتند. یافته ها نشان داد که میانگین نمره اضطراب, استرس و افسردگی در دانش آموزان معتاد به اینترنت, به طور معنی داری از کاربران عادی بیشتر بود (p<0.001).نتیجه گیری: با توجه به شیوع قابل توجه اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان و ارتباط معنی دار آن با اضطراب, استرس و افسردگی, برنامه ریزی برای اقدامات مداخله ای در راستای پیشگیری از آسیب به نوجوانان که به طور روزافزونی با اینترنت سروکار دارند, ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طیوری، امیر، میری، محمدرضا، بهشتی، داوود، یاری، الهه، خدابخشی، حوریه، و عنانی سراب، غلامرضا. (1394). شیوع اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با اضطراب, استرس و افسردگی در دانش آموزان متوسطه شهر بیرجند در سال 1393. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 22(1)، 67-75. SID. https://sid.ir/paper/95724/fa

    Vancouver: کپی

    طیوری امیر، میری محمدرضا، بهشتی داوود، یاری الهه، خدابخشی حوریه، عنانی سراب غلامرضا. شیوع اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با اضطراب, استرس و افسردگی در دانش آموزان متوسطه شهر بیرجند در سال 1393. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1394؛22(1):67-75. Available from: https://sid.ir/paper/95724/fa

    IEEE: کپی

    امیر طیوری، محمدرضا میری، داوود بهشتی، الهه یاری، حوریه خدابخشی، و غلامرضا عنانی سراب، “شیوع اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با اضطراب, استرس و افسردگی در دانش آموزان متوسطه شهر بیرجند در سال 1393،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 22، no. 1، pp. 67–75، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button