مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

418
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واسطه ای ارزشیابی عملکرد معلمان در رابطه بین استقلال شغلی و ساختار سازمانی با اشتیاق شغلی و ادراک عدالت سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 289 | صفحه پایان 313

چکیده

 . این تحقیق از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ روش, توصیفی-همبستگی از نوع مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس دوره دوم متوسطه نظری شهر ارومیه در سال تحصیلی 98-1397 به تعداد 831 نفر بوده که از بین آنها به روش تصادفی طبقه ای نسبی و با بهره گیری از جدول کرجسی مورگان, 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته ارزشیابی عملکرد معلمان, پرسشنامه های استاندارد ساختار سازمانی رابینز و ایوانویچ, استقلال شغلی فریدمن, احساس عدالت کولکوییت و اشتیاق شغلی شوفلی و بکر بودند. روایی ابزارها با استفاده از روایی صوری, محتوایی و سازه و پایایی ابزارها با روش آلفای کرونباخ مورد بررسی و تایید قرار گرفت. مقادیر پایایی ابزارها به ترتیب 86/0, 77/0, 79 /0, 81/0, 89 /0محاسبه گردید برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزارهای, SPSS 20 LISREL8. 8 استفاده شد. یافته های تحقیق, نقش واسطه ای ارزشیابی عملکرد معلمان در رابطه بین استقلال شغلی و ساختار سازمانی با اشتیاق شغلی و عدالت سازمانی را تایید کرد. نتایج حاکی از وجود رابطه مثبت معنی دار بین استقلال شغلی و اشتیاق شغلی, هم چنین بین ساختار سازمانی و عدالت سازمانی بود. برای ارتقای اشتیاق شغلی معلمان و ادراک عدالت آنها باید از ساختارهای کاملا متمرکزدر مدارس کمتر استفاده شود. استقلال شغلی معلمان را توسعه داده و به ارزشیابی عملکرد معلمان بیشتر توجه نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورحیدر، رحیمه، سامری، مریم، حسنی، محمد، و مرتضی نژاد، نیلوفر. (1400). نقش واسطه ای ارزشیابی عملکرد معلمان در رابطه بین استقلال شغلی و ساختار سازمانی با اشتیاق شغلی و ادراک عدالت سازمانی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(1 )، 289-313. SID. https://sid.ir/paper/957683/fa

    Vancouver: کپی

    پورحیدر رحیمه، سامری مریم، حسنی محمد، مرتضی نژاد نیلوفر. نقش واسطه ای ارزشیابی عملکرد معلمان در رابطه بین استقلال شغلی و ساختار سازمانی با اشتیاق شغلی و ادراک عدالت سازمانی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(1 ):289-313. Available from: https://sid.ir/paper/957683/fa

    IEEE: کپی

    رحیمه پورحیدر، مریم سامری، محمد حسنی، و نیلوفر مرتضی نژاد، “نقش واسطه ای ارزشیابی عملکرد معلمان در رابطه بین استقلال شغلی و ساختار سازمانی با اشتیاق شغلی و ادراک عدالت سازمانی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 1 ، pp. 289–313، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957683/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا