مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش محیطی بواسطه موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو (از منظر یادگیری در مدرسه)

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 99

چکیده

مدرسه به عنوان محل آموزش و انتقال دانش, در ساختن ارزش ها, آموزش اخلاقیات و تثبیت آن در ذهن کودکان نقش بسزایی دارد. این هدف, به تدریج با گشودن درهایی به روی دنیای نویسندگی و به ویژه دنیای ادبیات که امکانات آموزشی متعددی را به معلمان ارایه می دهد, محقق می شود. داستان کوتاه, با غنای مضامین و بعد مانوی خود یکی از گونه های ادبی است که استفاده از آن برای مقاصد آموزشی, قابلیت های آموزشی فراوانی را ارایه می دهد. داستان کوتاه, علاوه بر نقشی که در رشد کودک و ساختن شخصیت او دارد, پاسخ های مناسبی به نیازهای آموزشی دانش آموزان می دهد و از این طریق کنجکاوی فکری آنها را ارضا می کند. در این مقاله, به بررسی رویکرد داستان کوتاه از منظر آموزش محیطی می پردازیم. داستانی که موضوع مطالعه ما خواهد بود, موندو و داستانهای دیگر اثر ژان ماری گوستاو لو کلزیو است, مجموعه داستانی که در سال 1978 منتشر شد و مضامین آن دیدگاه جدیدی از جهان را با رد دنیای بزرگسالان, جوامع شهری و به ویژه بی رحمی تمدن های صنعتی ارایه می کند. در این مجموعه, نویسنده بخش بزرگی را به عالم رویا, انسان انگاری و اسطوره اختصاص می دهد تا راه های زندگی نزدیک تر به طبیعت را کشف کند و با شکوه و افسون آن انسان مدرن را با خود و همچنین با عناصر مختلف طبیعت آشتی دهد. این رویکرد آموزشی اتخاذ شده با هدف بازیابی تجربیات شخصیت های این مجموعه داستان و همچنین تعامل آنها با عناصر طبیعت انجام می شود و الگوهای رفتاری مناسب برای آموزش بهتر زیست محیطی به دانش آموزان را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرید، خالد، و گوتافی، سیهام. (1400). آموزش محیطی بواسطه موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو (از منظر یادگیری در مدرسه). پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 15(28 )، 81-99. SID. https://sid.ir/paper/957691/fa

    Vancouver: کپی

    گرید خالد، گوتافی سیهام. آموزش محیطی بواسطه موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو (از منظر یادگیری در مدرسه). پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1400؛15(28 ):81-99. Available from: https://sid.ir/paper/957691/fa

    IEEE: کپی

    خالد گرید، و سیهام گوتافی، “آموزش محیطی بواسطه موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو (از منظر یادگیری در مدرسه)،” پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 15، no. 28 ، pp. 81–99، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957691/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button