مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی توسعه و نگهداشت استعداد در آموزش و پرورش: پژوهشی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 268 | صفحه پایان 296

چکیده

 در راستای چالش های مدیریت منابع انسانی سازمان ها به ویژه آموزش و پرورش, در زمینه توسعه و نگهداشت استعدادها در این پژوهش الگوی مدیریت استعداد با تاکید بر توسعه و نگهداشت, به عنوان یک راهکار و راهنما برای حفظ استعدادها و توسعه اثربخش شایستگی ها طراحی شده است. برای انجام پژوهش از رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسی و با روش گرانددتیوری استفاده شد. جامعه پژوهش, تمام صاحب نظران, استادان و مدیران ارشد حوزه منابع انسانی در آموزش و پرورش بود که با استفاده از نمونه گیری هدفمند-نظری مبتنی بر گلوله برفی با 22 نفر از آنان مصاحبه شد. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. برای تجزیه و تحلیل یافته های کیفی از روش کدگذاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که توسعه و نگهداشت استعداد به عنوان مقوله محوری؛ عوامل سازمانی, عوامل شغلی, یادگیری سازمانی و منابع به عنوان عوامل علی؛ سیستم مدیریت استعداد, پژوهش گرایی و دانش گرایی, جانشین پروری و ارزیابی عملکرد شایسته محور به عنوان راهبردها؛ مقوله های نگاه و نگرش به مدیریت استعداد و استراتژی های مدیریت منابع انسانی به عنوان بستر, ساختار و فرهنگ سازمانی؛ بلوغ سازمانی به عنوان شرایط مداخله گر و پیامدهای فردی و سازمانی در الگوی پارادایمی مدیریت استعداد در راستای توسعه و نگهداشت استعدادها در آموزش و پرورش مطرح شده است. تفکر مدیریت, توسعه و نگهداشت استعدادها در سازمان آموزش و پرورش که با شایستگی های اصولی مدیران گزینش, انتخاب, انتصاب و ارتقا می یابند و به جانشین پروی استعدادها در آینده کمک می کنند از ضروریات نظام آموزشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خنیفر، حسین، ابراهیمی، صلاح الدین، و غلامی، بهمن. (1399). طراحی الگوی توسعه و نگهداشت استعداد در آموزش و پرورش: پژوهشی کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(4 )، 268-296. SID. https://sid.ir/paper/958145/fa

    Vancouver: کپی

    خنیفر حسین، ابراهیمی صلاح الدین، غلامی بهمن. طراحی الگوی توسعه و نگهداشت استعداد در آموزش و پرورش: پژوهشی کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(4 ):268-296. Available from: https://sid.ir/paper/958145/fa

    IEEE: کپی

    حسین خنیفر، صلاح الدین ابراهیمی، و بهمن غلامی، “طراحی الگوی توسعه و نگهداشت استعداد در آموزش و پرورش: پژوهشی کیفی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 4 ، pp. 268–296، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958145/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button