مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین فشارهای روانی با اثربخشی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف اساسی این پژوهش تعیین میزان فشار روانی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران, تعیین میزان اثر بخشی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران, تعیین رابطه میزان فشارهای روانی مدیران با اثر بخشی آنان در مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران, می باشد. جامعه آماری آن شامل کلیه مدیران و دبیران رسمی مدارس راهنمایی تحصیلی دخترانه مناطق 19 گانه شهر تهران تشکیل می دهد, که به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده و چند مرحله ای ,تعداد 97 نفر مدیر مدرسه از بین مدیران زن مدارس راهنمایی شهر تهران به عنوان نمونه انتخاب و از هر مدرسه نیز 3 دبیر جمعا به تعداد 291 نفر برای سنجش اثر بخشی مدیران انتخاب و تحقیق انجام شد. ابزار سنجش,از دو نوع پرسشنامه فشار روانی و پرسشنامه اثربخشی اجرا شد. در این تحقیق از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که: 1) بین فشارهای روانی و اثر بخشی مدیران 2) فشارهای روانی ناشی از عوامل برون سازمانی و درون سازمانی 3) اثر بخشی مدیران مدارس رابطه معنی دار و معکوس وجود دارد. هرچه فشارهای روانی ناشی از عوامل درون سازمانی و برون سازمانی افزایش یابد, اثر بخشی کاهش پیدا می کند: بین فشار روانی با هر یک از عوامل درون سازمانی و برون سازمانی و زیر عامل های آن رابطه معنی داری مثبت و مستقیم وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، محمدنقی، و بنیاب، فرزانه. (1389). رابطه بین فشارهای روانی با اثربخشی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی، 2(2)، 25-50. SID. https://sid.ir/paper/95816/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی محمدنقی، بنیاب فرزانه. رابطه بین فشارهای روانی با اثربخشی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1389؛2(2):25-50. Available from: https://sid.ir/paper/95816/fa

    IEEE: کپی

    محمدنقی ایمانی، و فرزانه بنیاب، “رابطه بین فشارهای روانی با اثربخشی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 2، pp. 25–50، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95816/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button