Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,485
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,938
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع آموزشی شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی آموزش و پرورش منطقه هلیلان در استان ایلام در سال تحصیلی 89-88

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 202

چکیده

خلاقیت, استعداد تفکر واگرا, امکان تفکر جدید و اصیل و انحراف از عقاید متعارف است. در نظام آموزشی, مخصوصا در دوره ابتدایی که اوج شکوفایی این استعداد است, عوامل زیادی مانع شکوفایی این استعداد و خاموشی آن می شوند. پژوهش حاضر به بررسی موانع آموزشی شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی, از دیدگاه معلمان آموزش و پرورش منطقه هلیلان پرداخته است. روش تحقیق, توصیفی از نوع زمینه یابی است. روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای و میدانی بوده که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته, پس از تایید روایی محتوایی و صوری آن به وسیله استادان راهنما, مشاور, متخصصان و معلمان و تعیین مقدار پایایی در یک نمونه 35 نفری با استفاده از روش آلفای کرونباخ (%91) اندازه گیری شد. نمونه مورد پژوهش شامل 94 نفر از معلمان زن و مرد دوره ابتدایی منطقه هلیلان بوده که به دلیل محدود بودن و در دسترس بودن جامعه آماری از روش سرشماری استفاده شد و 94 معلم به عنوان نمونه انتخاب شده و دیدگاه آن ها نسبت به موضوع پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده با انجام محاسبات آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی اسپرمن) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که: 1) بین تدریس معلم با شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی رابطه وجود دارد. 2) بین محتوای کتب درسی با شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی رابطه وجود دارد. 3) بین استفاده معلمان و دانش آموزان از مواد و وسایل آموزشی و شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی رابطه وجود دارد. 4) بین ارزشیابی کردن از دانش آموزان دوره ابتدایی و شکوفایی خلاقیت آنها رابطه وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

وکیلی، نجمه، و امینی، علی. (1389). بررسی موانع آموزشی شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی آموزش و پرورش منطقه هلیلان در استان ایلام در سال تحصیلی 89-88. تحقیقات مدیریت آموزشی، 1(4)، 183-202. SID. https://sid.ir/paper/95823/fa

Vancouver: کپی

وکیلی نجمه، امینی علی. بررسی موانع آموزشی شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی آموزش و پرورش منطقه هلیلان در استان ایلام در سال تحصیلی 89-88. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1389؛1(4):183-202. Available from: https://sid.ir/paper/95823/fa

IEEE: کپی

نجمه وکیلی، و علی امینی، “بررسی موانع آموزشی شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی آموزش و پرورش منطقه هلیلان در استان ایلام در سال تحصیلی 89-88،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 1، no. 4، pp. 183–202، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95823/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا