مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین سهم مولفه های هوش اجتماعی و تاب آوری در پیش بینی اضطراب کرونا در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 24

چکیده

 سابقه و هدف: این روزها اضطراب رایج ترین واکنش هیجانی است که گروه های مختلف ازجمله دانشجویان با آن درگیر هستند؛ زیرا شیوع کووید 19 باعث ایجاد اضطراب شده است. هدف مطالعه حاضر تعیین سهم مولفه های هوش اجتماعی و تاب آوری در پیش بینی اضطراب کرونا در دانشجویان بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند در سال تحصیلی 1399-1400 بودند. 260 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند که داوطلب مشارکت در پژوهش بودند و به صورت اینترنتی در پژوهش شرکت کردند. از ابزارهای معتبر برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و با کمک نرم افزار SPSS نسخه 24 انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد رابطه بین هوش اجتماعی و تاب آوری با اضطراب کرونا منفی و معنا دار است (01/0>p). همچنین هوش اجتماعی و تاب آوری به ترتیب 6/31 و 4/43 از تغییرات اضطراب کرونا را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد مولفه های هوش اجتماعی و تاب آوری نقش موثری در پیش بینی اضطراب کرونا دارند. ازاین رو مداخلات متمرکز بر این مولفه ها عامل حفاظتی مهمی در پیشگیری از ابتلای دانشجو معلمان به اضطراب ناشی از کرونا است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، ابراهیم، افزود، عبدالرضا، صادقی، میثم، و سلم آبادی، مجتبی. (1400). تعیین سهم مولفه های هوش اجتماعی و تاب آوری در پیش بینی اضطراب کرونا در دانشجویان. مجله علمی پژوهان، 19(4 )، 16-24. SID. https://sid.ir/paper/959196/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی ابراهیم، افزود عبدالرضا، صادقی میثم، سلم آبادی مجتبی. تعیین سهم مولفه های هوش اجتماعی و تاب آوری در پیش بینی اضطراب کرونا در دانشجویان. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1400؛19(4 ):16-24. Available from: https://sid.ir/paper/959196/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم سلیمانی، عبدالرضا افزود، میثم صادقی، و مجتبی سلم آبادی، “تعیین سهم مولفه های هوش اجتماعی و تاب آوری در پیش بینی اضطراب کرونا در دانشجویان،” مجله علمی پژوهان، vol. 19، no. 4 ، pp. 16–24، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959196/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button