Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

183
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجدیدنظر در باب تدریس سبک محاوره به زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 263

چکیده

سبک محاوره که واجد جایگاه پراهمیتی در روابط روزانه فرانسوی زبان ها, به ویژه در جمع دوستان و یا نزدیکانشان است, برای زبان آموزان زبان فرانسه در درک و بیان گفتاری, سرمنشاء بسیاری از مشکلات به شمار می رود. در این پژوهش با دو هدف به این مسیله پرداخته ایم؛ نخست نقد جایگاه کنونی سبک محاوره در کتاب های آموزشی زبان خارجی فرانسه و دوم برداشتن گامی در راستای بهبود مهارت گفتاری زبان آموزان ایرانی که قصد دارند در موقعیت های غیررسمی با فرانسه زبانان ارتباط برقرار کنند. برای دستیابی به این اهداف, دو ابزار گردآوری داده مورد استفاده قرار گرفته اند: آموزش صریح سبک محاوره به دانشجویان کارشناسی زبان خارجی فرانسه و بررسی کتاب های آموزشی سطح B1 و B2 مطابق چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها. در جستار حاضر که در حوزه زبان شناسی اجتماعی قرار می گیرد, سه گونه تحقیق (تحقیق توصیفی, تحقیق تولیدی و اقدام پژوهی) و روشی ترکیبی (کیفی-کمی) برای تحلیل داده ها به کار برده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهند که دانشجویان شرکت کننده در جلسات برگزارشده, دانش بسنده ای در زمینه سبک محاوره نداشته اند. آزمون آماری بر تفاوت معنادار میان نمرات پیش آزمون و پس آزمون دانشجویان صحه گذاشته و بر این اساس می توانیم بگوییم که آموزش صریح پیشنهادی ما در مورد سبک زبانی محاوره برای دانشجویان موثر بوده است. همچنین جای خالی آموزش نظام مند سبک محاوره در کتاب های آموزشی بررسی شده (Alter Ego3, Alter Ego4, le nouveau Taxi3, le nouvel Edito B1, le nouvel Edito B2, Saison 3, Saison 4) مشهود است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرابی، مرضیه، و ایزدپناه، زیور. (1400). تجدیدنظر در باب تدریس سبک محاوره به زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه. قلم، 17(33 )، 237-263. SID. https://sid.ir/paper/959719/fa

    Vancouver: کپی

    مهرابی مرضیه، ایزدپناه زیور. تجدیدنظر در باب تدریس سبک محاوره به زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه. قلم[Internet]. 1400؛17(33 ):237-263. Available from: https://sid.ir/paper/959719/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه مهرابی، و زیور ایزدپناه، “تجدیدنظر در باب تدریس سبک محاوره به زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه،” قلم، vol. 17، no. 33 ، pp. 237–263، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا