Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

437
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان های دولتی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

 زمینه و اهداف: ارایه خدمات با کیفیت و پاسخگویی به نیاز مراجعین در نظام سلامت کشورها, مورد تاکید سیاستگذاران است. برای باقی ماندن در عرصه رقابت, شناساندن سازمان به دیگران نیز امری ضرورری است. بنابراین, این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان های دولتی شهرهای آبادان و خرمشهر در سال 1398 انجام شد. روش بررسی: مطالعه توصیفی-تحلیلی حاضر در3 بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان به روش سرشماری انجام شد. گردآوری اطلاعات با پرسشنامه کیفیت خدمات درمانی از بیماران و پرسشنامه های پاسخگویی سریع و پرستیژ سازمانی از کارکنان بیماررستان ها انجام شد. تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS و به کمک آماره های توصیفی و آزمون آماری همبستگی پیرسون انجام شد. یافته ها: میزان کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان های مورد مطالعه از نظر بیماران در سطح متوسط (15. 42± 63. 54) قرار داشت. یافته ها همچنین میزان پاسخگویی سریع بیمارستان ها را در حد خوب نشان داد (15. 59± 62. 12) و در نهایت وضعیت پرستیژ سازمانی از نظر کارکنان بیمارستان ها بسیار خوب ارزیابی گردیده است (4. 81± 24. 93). ارتباط آماری بین پرستیژ سازمانی و کیفیت خدمات و پاسخگویی مشاهده نشد. نتیجه گیری: علاوه بر پاسخگویی سریع به نیازهای بیماران, ارتقاء کیفیت خدمات برای شناساندن بیمارستان و پرستیژ بیمارستانی نیز دارای اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگاری مهر، بابک، زاهدی، عاطفه، محبوبی، محمد، اسدی، معصومه، عشافلی، راضیه، و ابرازه، علی. (1400). رابطه پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان های دولتی. ابن سینا، 23(3 (مسلسل 76) )، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/959731/fa

    Vancouver: کپی

    رستگاری مهر بابک، زاهدی عاطفه، محبوبی محمد، اسدی معصومه، عشافلی راضیه، ابرازه علی. رابطه پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان های دولتی. ابن سینا[Internet]. 1400؛23(3 (مسلسل 76) ):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/959731/fa

    IEEE: کپی

    بابک رستگاری مهر، عاطفه زاهدی، محمد محبوبی، معصومه اسدی، راضیه عشافلی، و علی ابرازه، “رابطه پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان های دولتی،” ابن سینا، vol. 23، no. 3 (مسلسل 76) ، pp. 33–42، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا