مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین الگوی تاثیر عوامل هویتی دانشگاه بر چرخه انگیزش-یادگیری مادام العمر دانشجویان پلیس

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 218

چکیده

 اهداف چرخه انگیزش-یادگیری مادام العمر دانشجویان پلیس متاثر از الگویی خاص از روابط عوامل مختلف فردی, آموزشی, اجتماعی و سازمانی است. این تحقیق باهدف شناسایی و تدوین این الگو با استفاده روش کیفی انجام شد. مواد و روش ها: جامعه آماری مطالعه کیفی حاضر شامل دانشجویان پلیس دارای معدل بالای 19 و انگیزش تحصیلی بود که تا رسیدن به مرحله اشباع داده ها, 16 نفر از آن ها به صورت هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. این تحقیق در سال 1397 در دانشگاه علوم انتظامی امین به روش کیفی تحلیل چارچوب انجام شد و از کدگذاری برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده کدگذاری نشان داد که عوامل فردی متشکل از 14 مضمون و دربرگیرنده سه مفهوم کلی تر «آورده فرد», «تبلور یابنده» و «راهبردها»؛ عوامل آموزشی متشکل از 6 مضمون و حاوی محوریت استاد و فعالیت های هدفمند؛ عوامل سازمانی متشکل از 6 مضمون و متمرکز بر «آینده شغلی» و «اهمیت تحصیلات در سازمان» و عوامل محیطی-اجتماعی متشکل از 12 مضمون و متمرکز بر دوطبقه کلی تر «جو» و «محیط» بودند که درنهایت الگوی تاثیر این مضامین بر چرخه انگیزش-یادگیری در قالب عوامل علی, شرایط, زمینه, راهبرد و نتیجه تدوین شد. نتیجه گیری: عوامل هویتی دانشگاه که در چند بخش فردی, آموزشی, اجتماعی و سازمانی تقسیم بندی می شوند با تاثیر برانگیزش تحصیلی فرد باعث فعال شدن مشارکت در یادگیری, رویکردهای مطالعه مناسب و مهارت های فراشناختی گردیده و از این طریق به یادگیری مادام العمر و تامین سلامت جسمانی-روانی دانشجویان منجر می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عینی پور، جواد، افشار، علی، و سوری، احمد. (1400). تعیین الگوی تاثیر عوامل هویتی دانشگاه بر چرخه انگیزش-یادگیری مادام العمر دانشجویان پلیس. طب انتظامی، 10(3 )، 209-218. SID. https://sid.ir/paper/959788/fa

    Vancouver: کپی

    عینی پور جواد، افشار علی، سوری احمد. تعیین الگوی تاثیر عوامل هویتی دانشگاه بر چرخه انگیزش-یادگیری مادام العمر دانشجویان پلیس. طب انتظامی[Internet]. 1400؛10(3 ):209-218. Available from: https://sid.ir/paper/959788/fa

    IEEE: کپی

    جواد عینی پور، علی افشار، و احمد سوری، “تعیین الگوی تاثیر عوامل هویتی دانشگاه بر چرخه انگیزش-یادگیری مادام العمر دانشجویان پلیس،” طب انتظامی، vol. 10، no. 3 ، pp. 209–218، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button