مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر بخشی آموزش به روش یادگیری درحد تسلط، یادگیری معنادار و یادگیری الکترونیکی بر مفاهیم پایه ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 197

چکیده

 هدف این پژوهش مقایسه اثر بخشی آموزش به روش یادگیری درحد تسلط, یادگیری معنادار و یادگیری الکترونیکی بر مفاهیم پایه ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر اصفهان بود. روش پژوهش نیمه تجربی (پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل) بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه ی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی شهراصفهان به تعداد تقریبا 65 هزار دانش آموز در سال تحصیلی1399-1398 بود. حجم نمونه بر اساس روش پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با کروه کنترل به تعداد 200 دانش آموز انتخاب شد که به روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای, چهار ناحیه به طور تصادفی انتخاب شد, ودر 4 گروه 25 نفره قرار گرفتند. سه گروه یادگیری به روش درحد تسلط, معنادار و هوشمند علاوه بر اینکه در کلاس های عادی خود مثل گروه کنترل شرکت کردند به تفکیک هرکدام مداخله خاص خود را دریافت نمودند. ابزار پژوهش امتحان مفاهیم پایه ریاضی بود. قبل و بعد از اتمام جلسات از گروه کنترل و هر 3 گروه آموزشی امتحان مفاهیم پایه ریاضی گرفته شد و بعد از دو ماه پیگیری انجام شد. برای تجزیه و تحلیل از تحلیل کواریانس استفاده شد و گروه ها از نظر پس آزمون و پیگیری مقایسه شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، محمدرضا، چرامی، مریم، احمدی، رضا، و غضنفری، احمد. (1400). مقایسه اثر بخشی آموزش به روش یادگیری درحد تسلط, یادگیری معنادار و یادگیری الکترونیکی بر مفاهیم پایه ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر اصفهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 22(4 (پیاپی 86) )، 189-197. SID. https://sid.ir/paper/960923/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی محمدرضا، چرامی مریم، احمدی رضا، غضنفری احمد. مقایسه اثر بخشی آموزش به روش یادگیری درحد تسلط, یادگیری معنادار و یادگیری الکترونیکی بر مفاهیم پایه ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر اصفهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1400؛22(4 (پیاپی 86) ):189-197. Available from: https://sid.ir/paper/960923/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا قاسمی، مریم چرامی، رضا احمدی، و احمد غضنفری، “مقایسه اثر بخشی آموزش به روش یادگیری درحد تسلط, یادگیری معنادار و یادگیری الکترونیکی بر مفاهیم پایه ریاضی دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر اصفهان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 22، no. 4 (پیاپی 86) ، pp. 189–197، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960923/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا