مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی سازوکارهای مدیریت موثر معلمان فاقد صلاحیت

صفحات

 صفحه شروع 180 | صفحه پایان 204

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین روش های برخورد با معلمان فاقد صلاحیت می باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و براساسا نحوه گرداآوری یافته ها از روش پدیدار شناسی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را سه گروه مسئولان ادارات آموزش وپرورش, مدیران مدارس ابتدایی و متخصصان دانشگاهی حوزه ی صلاحیت های حرفه ای معلمان که با کاربرد روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده های حاصل از این بخش از طریق تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شد. چهار دسته اقدامات پیشگیرانه, اصلاحی, نظارتی و تنبیهی جهت برخورد با معلمان فاقد صلاحیت احصا شد. اقدامات پیشگیرانه شامل, طراحی نظام جذب کارآمد بر اساس صلاحیت های حرفه ای, کیفیت بخشی به دوره های تربیت معلم, طراحی و اجرا سازوکارهای مرتبط با فرهنگ سازی, توجه به عوامل انگیزشی و عوامل بهداشتی محیطی, غنی سازی شغل معلمی, مطرح شدن صلاحیت معلمان به عنوان دغدغه, شناسایی چالش های مرتبط با موضوع فاقد صلاحیت بودن معلمان به صورت نظام اند, طراحی و اجرا سازوکارهای مناسب جهت تشویق و حمایت معلمان باصلاحیت, انتخاب و به کارگماری مدیران شایسته, برنامه ریزی می باشد. اقدامات اصلاحی شامل طراحی و اجرا دوره های آموزشی, طراحی و اجرای برنامه های توانمندسازی توسط همکاران, طراحی و اجرای برنامه های توانمندسازی معلمان توسط متخصصان آموزشی, طراحی و اجرای برنامه های توانمندسازی معلمان از طریق نظام خود توسعه ای, طراحی و اجرا برنامه های توانمندسازی معلمان توسط مدیران و ارایه بازخورد از وضعیت معلم فاقد صلاحیت به خودش, مدیر و مسیولان اداره می باشد. اقدامات نظارتی شامل نظارت و کنترل مستمر عملکرد و پیشرفت معلمان می باشد. اقدامات تنبیهی شامل طراحی و اجرا روش های تنبیهی غیرمستقیم و طراحی و اجرا روش های تنبیهی مستقیم می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نارنجی ثانی، فاطمه، میرکمالی، سیدمحمد، اسدی، سمیه، و نصرتی، فاطمه. (1400). شناسایی سازوکارهای مدیریت موثر معلمان فاقد صلاحیت. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(1 )، 180-204. SID. https://sid.ir/paper/961014/fa

    Vancouver: کپی

    نارنجی ثانی فاطمه، میرکمالی سیدمحمد، اسدی سمیه، نصرتی فاطمه. شناسایی سازوکارهای مدیریت موثر معلمان فاقد صلاحیت. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(1 ):180-204. Available from: https://sid.ir/paper/961014/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه نارنجی ثانی، سیدمحمد میرکمالی، سمیه اسدی، و فاطمه نصرتی، “شناسایی سازوکارهای مدیریت موثر معلمان فاقد صلاحیت،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 1 ، pp. 180–204، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/961014/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا