مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازها و دیدگاه های دانشجویان: جزء نادیده گرفته شده سرفصل آموزشی درسی ارزشیابی پیشرفته و ترجمه در دوره کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 98

چکیده

 ارزشیابی ترجمه یکی از دروس اصلی دوره کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی در سراسر جهان است. تا به امروز, هیچ پژوهشی برای بررسی کارایی این درس از دیدگاه دانشجویان انجام نشده است. از این رو, این مطالعه کیفی با هدف بررسی سرفصل آموزشی و برنامه درسی استادان این درس از دیدگاه دانش آموزان انجام شده است. برای این منظور, پرسشنامه ای طراحی شده و 38 دانشجو از 3 دانشگاه ایران آن را تکمیل کرده اند تا تجزیه و نظر خود را درباره کارایی سرفصل آموزشی و برنامه درسی استادان این درس بیان کنند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل کیفی داده ها نشان داد که سرفصل آموزشی با نیازها و انتظارات دانشجویان مطابقت ندارد. همچنین برنامه های درسی استادان, با نیازها و انتظارات دانشجویان و با سرفصل آموزشی همخوانی ندارند. مهم ترین مساله این است که موضوع اصلی که در این سرفصل نادیده گرفته شده, ارزشیابی کیفیت ترجمه است. با توجه به نتایج این پژوهش پیشنهاد می شود سرفصل آموزشی و برنامه های درسی استادان اصلاح شوند و در آن ها مدل ها و روش های ارزیابی کیفیت ترجمه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و در طراحی سرفصل آموزشی و برنامه درسی به نیازها و انتظارات دانشجویان, به عنوان ذینفعان اصلی این دوره, توجه بیشتری مبذول گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، رضا، فرحزاد، فرزانه، و وکیلی نژاد، مینا. (1391). نیازها و دیدگاه های دانشجویان: جزء نادیده گرفته شده سرفصل آموزشی درسی ارزشیابی پیشرفته و ترجمه در دوره کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی. مطالعات ترجمه، 10(38)، 83-98. SID. https://sid.ir/paper/96104/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی رضا، فرحزاد فرزانه، وکیلی نژاد مینا. نیازها و دیدگاه های دانشجویان: جزء نادیده گرفته شده سرفصل آموزشی درسی ارزشیابی پیشرفته و ترجمه در دوره کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی. مطالعات ترجمه[Internet]. 1391؛10(38):83-98. Available from: https://sid.ir/paper/96104/fa

    IEEE: کپی

    رضا رضوانی، فرزانه فرحزاد، و مینا وکیلی نژاد، “نیازها و دیدگاه های دانشجویان: جزء نادیده گرفته شده سرفصل آموزشی درسی ارزشیابی پیشرفته و ترجمه در دوره کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی،” مطالعات ترجمه، vol. 10، no. 38، pp. 83–98، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button