مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

284
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزش بخشایشگری بر شفقت به خود در دانش آموزان قربانی قلدری

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 40

چکیده

 سابقه و هدف: قلدری در مدارس مشکلی جهانی است که پیامدهای منفی بسیاری بر افراد درگیر دارد. هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی برنامه آموزش بخشایشگری بر شفقت به خود در دانش آموزان قربانی قلدری بود. مواد و روش ها: روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل با پیگیری یک ماهه بود. از جامعه دانش آموزان متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 1398-99, نمونه ای متشکل از 32 دانش آموز قربانی قلدری انتخاب شد و در دو گروه 16 نفری به صورت تصادفی قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه مداخله آموزش بخشایشگری دریافت کرد. بعد از اتمام آموزش پس آزمون گرفته و با استفاده از روش کوواریانس تحلیل شد. ابزارهای پژوهش شامل پرسش نامه قربانی قلدری, مقیاس شفقت به خود و بسته آموزش بخشایشگری بود. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد آموزش بخشایشگری بر شفقت به خود در دانش آموزان قربانی قلدری در سطح 01/0 P < تاثیر مثبتی دارد و می تواند 96 درصد از واریانس شفقت به خود را با توان (1) تبیین کند. نتیجه گیری: بر اساس یافته ها, آموزش بخشایشگری می تواند روش قابل قبولی برای کاهش عواقب رفتارهای قلدری با افزایش صفت بخشیدن, ترویج محیط پذیرش و همدلی, احترام و محبت در مدارس باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدری گرگری، رحیم، فتحی آذر، اسکندر، نعمتی، شهروز، و محمدی، دل آرام. (1400). اثربخشی برنامه آموزش بخشایشگری بر شفقت به خود در دانش آموزان قربانی قلدری. مجله علمی پژوهان، 19(3 )، 34-40. SID. https://sid.ir/paper/962312/fa

    Vancouver: کپی

    بدری گرگری رحیم، فتحی آذر اسکندر، نعمتی شهروز، محمدی دل آرام. اثربخشی برنامه آموزش بخشایشگری بر شفقت به خود در دانش آموزان قربانی قلدری. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1400؛19(3 ):34-40. Available from: https://sid.ir/paper/962312/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بدری گرگری، اسکندر فتحی آذر، شهروز نعمتی، و دل آرام محمدی، “اثربخشی برنامه آموزش بخشایشگری بر شفقت به خود در دانش آموزان قربانی قلدری،” مجله علمی پژوهان، vol. 19، no. 3 ، pp. 34–40، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962312/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button