مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اخلاقی مصرف کنندگان محصولات سبز

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 253

چکیده

 امروزه شرکت ها و بازاریابان بر درک رفتار مشتری تمرکز کرده اند, چراکه توجه به ارزش های اخلاقی مشتریان می تواند وفاداری مشتریان را تبیین نماید و این مهم می تواند نقش حیاتی در موفقیت تمامی فعالیت های بازاریابی شرکت ها ایفا کند. هدف از این پژوهش, بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید اخلاقی محصولات سبز می باشد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت به صورت توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش تمامی مصرف کنندگان محصولات پوستی سبز در شهر مشهد می باشند که تعداد آن ها نامحدود است و با استفاده از جدول مورگان و شیوه نمونه گیری خوشه ای دومرحله ای تعداد نمونه آماری 384 نفر انتخاب شدند. داده های موردنیاز پژوهش با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع آوری شده که جهت سنجش روایی از روایی صوری نظر اساتید و جهت سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های پژوهش روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شده است. نتایج حاصل حاکی از این است که آگاهی اخلاقی مصرف کنندگان بر نیت خرید محصولات پوستی سبز تاثیر مثبت و معناداری می گذارد و نیت خرید محصولات پوستی سبز نیز بر رفتار خرید این محصولات تاثیر مثبت و معناداری می گذارد. همچنین نتایج حاصل بیانگر این بود که ویژگی های شخصیتی مصرف کنندگان که شامل ابعاد (آگاهی اخلاقی, مقاومت خرید, بدبینی, رشد اخلاقی و عقلانیت اقتصادی) و عوامل محیطی که شامل ابعاد (محیط فیزیکی, شرایط خرید, وضعیت فعلی و محیط اجتماعی) می باشند, می توانند ارتباط بین نیت خرید و رفتار خرید محصولات پوستی سبز را تعدیل کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفوریان شاگردی، امیر، بهبودی، امید، عربشاهی، معصومه، و خانی صحرائی، سمانه. (1399). بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اخلاقی مصرف کنندگان محصولات سبز. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(2 )، 235-253. SID. https://sid.ir/paper/963286/fa

    Vancouver: کپی

    غفوریان شاگردی امیر، بهبودی امید، عربشاهی معصومه، خانی صحرائی سمانه. بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اخلاقی مصرف کنندگان محصولات سبز. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(2 ):235-253. Available from: https://sid.ir/paper/963286/fa

    IEEE: کپی

    امیر غفوریان شاگردی، امید بهبودی، معصومه عربشاهی، و سمانه خانی صحرائی، “بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اخلاقی مصرف کنندگان محصولات سبز،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 2 ، pp. 235–253، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963286/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button