مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارزش های خانوادگی در تولید محتوا در راستای سلامت اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 83

چکیده

 زمینه و هدف: تحقیقات نشان داده است که مدیریت بر تولید محتوای تبلیغات تجاری در سیمای جمهوری اسلامی ایران برمبنای ارزش های خانوادگی بنا نهاده شده اثرگذار است. در این راستا مدیریت محتوا می تواند بر ارزش ها و سلامت جامعه اثرگذار باشد. بنابراین هدف اصلی تحقیق بررسی نقش ارزش های خانوادگی در تولید محتوا در راستای سلامت اجتماعی بود. مواد و روش ها: در این تحقیق از روش ترکیبی کیفی وکمی استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان و کارشناسان و اساتید برتر حوزه رسانه و تبلیغات تشکیل داده اند که 14 نفر شناسایی شدند. در مرحله کیفی پس از گردآوری ادبیات موضوع و اسناد بالادستی (دستور العمل) سازمان های مرتبط, به روش تحلیل محتوا ارزیابی های لازم صورت گرفت. ابزار تحقیق شامل مصاحبه با خبرگان و پرسشنامه های محقق ساخته شاخص های ارزشی در تبلیغات تجاری رسانه بود. جهت پایایی پرسش نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مولفه ها مقادیر بالای 7/0 (امتیاز قابل قبول) را کسب کردند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از دو روش آماری توصیفی و استنباطی (مجذور خی دو) با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 25 استفاده شد. یافته ها: بر اساس این تحقیق, 263 شاخص مشخص و پس از بازنگری مجدد و حذف شاخص های تکراری 146 شاخص استخراج شدند و در 8 بعد و 21 مولفه و 146 شاخص جدول دسته بندی گردیدند. در ادامه به کمک کارگروه دلفی در 2 مرحله, شاخص ها غربال و شاخص های اضافی حذف شدند و در نهایت تعداد 78 شاخص نهایی استخراج شدند. جهت پایایی هر دو پرسش نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مولفه ها مقادیر بالای 7/0 (امتیاز قابل قبول) را کسب کردند. نتیجه گیری: به نظر می رسد که تبلیغات تلویزیونی-آگهی های بازرگانی-به عنوان موثرترین وسیله تبلیغاتی شناخته شده و می تواند نقش مهمی بر ارزش های جامعه داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، نادعلی، عزیزآبادی فراهانی، فاطمه، نعمتی انارکی، داود، و سلیمانی، ندا. (1400). نقش ارزش های خانوادگی در تولید محتوا در راستای سلامت اجتماعی. تحقیقات علوم رفتاری، 19(1 )، 75-83. SID. https://sid.ir/paper/963793/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی نادعلی، عزیزآبادی فراهانی فاطمه، نعمتی انارکی داود، سلیمانی ندا. نقش ارزش های خانوادگی در تولید محتوا در راستای سلامت اجتماعی. تحقیقات علوم رفتاری[Internet]. 1400؛19(1 ):75-83. Available from: https://sid.ir/paper/963793/fa

    IEEE: کپی

    نادعلی مرادی، فاطمه عزیزآبادی فراهانی، داود نعمتی انارکی، و ندا سلیمانی، “نقش ارزش های خانوادگی در تولید محتوا در راستای سلامت اجتماعی،” تحقیقات علوم رفتاری، vol. 19، no. 1 ، pp. 75–83، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963793/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button