مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فرهنگ سازمانی و فناوری اطلاعات بر بهره وری، کیفیت خدمات، رضایت مشتری و مدیریت تغییر از طریق مدیریت دانش (مطالعه موردی: بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد)

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه: دانش به عنوان مهم ترین دارایی یک سازمان و منبع اقتصادی با اهمیت در نظر گرفته شده است. نیاز و رسیدن به منافع مدیریت دانش در مراکز درمانی از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است, چراکه مراکز درمانی همواره با سیلی از اطلاعات در مورد بیماران مواجه هستند. ازاین رو پژوهش حاضر در بیمارستان دکتر شهید رهنمون یزد با هدف تاثیر فرهنگ سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهره وری, کیفیت خدمات, رضایت مشتری و مدیریت تغییر از طریق مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفت. روش بررسی: این تحقیق از نظر روش گردآوری اطلاعات پیمایشی-میدانی و از لحاظ ماهیت و روش نیز توصیفی از نوع همبستگی می باشد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته است که روایی و پایایی آن مورد تایید قرارگرفت. جامعه آماری تحقیق کارمندان و کادر درمان بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد است که 272 پرسشنامه توزیع شد و به روش مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار SPSS و AMOS تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: تحلیل ها نشان از تاثیر مثبت و معنادار فرهنگ سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهره وری, کیفیت خدمات, رضایت مشتری و مدیریت تغییر با درنظر گرفتن نقش میانجی مدیریت دانش در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد دارد. نتیجه گیری: برای اجرای مدیریت دانش باید زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرهنگ سازمانی در محیط مدنظر قرار گیرد و با پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان می توانند عوامل بهره وری, کیفیت خدمات, رضایت مشتری ومدیریت تغییر را بهبود بخشند. در تحقیقات پیشین تاثیرات همزمان هفت متغیر بررسی نشده است. ضمن آنکه در محیط های بیمارستانی نیز تحقیقی در این خصوص انجام نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخوان، آفرین، زبرجدی، مهدیه، و صدری اصفهانی، علی. (1400). تاثیر فرهنگ سازمانی و فناوری اطلاعات بر بهره وری, کیفیت خدمات, رضایت مشتری و مدیریت تغییر از طریق مدیریت دانش (مطالعه موردی: بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد). طلوع بهداشت، 20(1 (مسلسل 85) )، 80-94. SID. https://sid.ir/paper/963927/fa

    Vancouver: کپی

    اخوان آفرین، زبرجدی مهدیه، صدری اصفهانی علی. تاثیر فرهنگ سازمانی و فناوری اطلاعات بر بهره وری, کیفیت خدمات, رضایت مشتری و مدیریت تغییر از طریق مدیریت دانش (مطالعه موردی: بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد). طلوع بهداشت[Internet]. 1400؛20(1 (مسلسل 85) ):80-94. Available from: https://sid.ir/paper/963927/fa

    IEEE: کپی

    آفرین اخوان، مهدیه زبرجدی، و علی صدری اصفهانی، “تاثیر فرهنگ سازمانی و فناوری اطلاعات بر بهره وری, کیفیت خدمات, رضایت مشتری و مدیریت تغییر از طریق مدیریت دانش (مطالعه موردی: بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد)،” طلوع بهداشت، vol. 20، no. 1 (مسلسل 85) ، pp. 80–94، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963927/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button