مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

140
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی برند شخصی نویسندگان کتاب های دانشگاهی در صنعت نشر ایران (مورد مطالعه: حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی)

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر برند شخصی نویسندگان کتاب های دانشگاهی در صنعت نشر ایران (مورد مطالعه حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی) و ارایه مدل مفهومی و ساختاری است. روش پژوهش: پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش پژوهش, پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش, شامل 122 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد که به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انجام شد. در این پژوهش به منظور گردآوری داده ها از دو روش مطالعه اسنادی و پیمایشی استفاده شد. در روش پیمایشی نیز از پرسش نامه محقق ساخته ای استفاده شد که با مطالعه مبانی نظری طراحی و میان دانشجویان توزیع شد. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ برای عوامل موثر بر برند شخصی نویسندگان مقدار 946/0 و برای عوامل موثر بر شایستگی فردی نویسندگان مقدار 921/0 به دست آمد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و از نرم افزارهای اس. پی. اس. اس و اسمارت پی. ال. اس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته های و نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که معیارهای موثر بر برند شخصی نویسندگان به ترتیب اهمیت ضریب مسیر: مولفه فرهنگی (898/0), تخصصی (875/0) و اجتماعی (620/0) است و معیارهای موثر بر شایستگی فردی نویسندگان به ترتیب اهمیت ضریب مسیر: مولفه مهارت ها (898/0), نگرش (886/0) و دانش (744/0) است. نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مولفه های فرهنگی, اجتماعی, و تخصصی مبتنی بر مولفه های شایستگی فردی نویسندگان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهپوری، صفورا، نوروزی، علیرضا، و فهیمی فر، سپیده. (1398). ارائه الگوی برند شخصی نویسندگان کتاب های دانشگاهی در صنعت نشر ایران (مورد مطالعه: حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی). تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری)، 53(4 )، 13-34. SID. https://sid.ir/paper/964131/fa

    Vancouver: کپی

    شاهپوری صفورا، نوروزی علیرضا، فهیمی فر سپیده. ارائه الگوی برند شخصی نویسندگان کتاب های دانشگاهی در صنعت نشر ایران (مورد مطالعه: حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی). تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری)[Internet]. 1398؛53(4 ):13-34. Available from: https://sid.ir/paper/964131/fa

    IEEE: کپی

    صفورا شاهپوری، علیرضا نوروزی، و سپیده فهیمی فر، “ارائه الگوی برند شخصی نویسندگان کتاب های دانشگاهی در صنعت نشر ایران (مورد مطالعه: حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی)،” تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری)، vol. 53، no. 4 ، pp. 13–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button