مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی معنوی

صفحات

 صفحه شروع 265 | صفحه پایان 294

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی معنوی است. روش مورداستفاده برای انجام دادن پژوهش, برمبنای هدف ازنوع کاربردی و برمبنای ماهیت, جزء روش های ترکیبی با رویکرد اکتشافی متوالی هدایت شده است. جامعه آماری تحقیق را معلمان ابتدایی شهر کرمانشاه به تعداد 4080 نفر تشکیل می دهند. نمونه آماری طبق جدول کرجسی, 352 نفر و روش نمونه گیری ازنوع تصادفی ساده بوده است. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی, مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی, پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن با استفاده از آرای صاحب نظران تایید شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه از روایی محتوایی تاییدی (CVR) و آلفای کرونباخ استفاده کرده ایم. تجزیه وتحلیل داده های حاصل از جمع آوری پرسشنامه ها با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی انجام شده و بررسی شاخص های برازش مدل پیشنهادی توسط نرم افزار LISERAL صورت گرفته است که نتیجه آن نشان می دهد مدل از برازش خوبی برخوردار است. یافته های بخش کیفی, بیانگر آن است که ابعاد شناسایی شده برای الگوی برنامه درسی معنوی, شامل بایسته های پیش قراردادی, بایسته های قراردادی, بایسته های پس قراردادی, بایسته های فراتر از پس قراردادی, فراروندگی و فروروندگی هستند. یافته های بخش کمی نشان می دهند مدل برنامه درسی معنوی استخراج شده نیز تایید شده است و شاخص های AGFA, GFI, RMSEA و خی دو بیانگر آن هستند که ابعاد شناسایی شده در یک ساختار متجانس, سازه های الگوی یک مفهوم تحت عنوان برنامه درسی معنوی را حمایت می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، فرشاد، لائی، سوسن، کرم افروز، محمدجواد، و کاویانی، الهام. (1400). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی معنوی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9(17 )، 265-294. SID. https://sid.ir/paper/964225/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی فرشاد، لائی سوسن، کرم افروز محمدجواد، کاویانی الهام. طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی معنوی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام[Internet]. 1400؛9(17 ):265-294. Available from: https://sid.ir/paper/964225/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد سلیمانی، سوسن لائی، محمدجواد کرم افروز، و الهام کاویانی، “طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی معنوی،” علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، vol. 9، no. 17 ، pp. 265–294، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button