مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحول گرایی در مدیریت مدارس بر اساس الگوی جامع همکاری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 27

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل جامع همکاری آموزش و پرورش و شهرداری ها برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و اجرا شد. روش پژوهش از نظر هدف, به صورت کاربردی و با توجه به نوع داده, به صورت ترکیبی از نوع اکتشافی بود. میدان پژوهش شامل صاحب نظران مطلع و مسلط به موضوع پژوهش بود که با روش نمونه گیری هدفمند و اصل اشباع نظری 25 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. این افراد شامل مدیران, معاونان, کارشناسان و معلمان آگاه به موضوع پژوهش بودند. در بخش کمی جامعه آماری شامل کلیه مدیران کل, معاونان و کارشناسان ارشد ادارات کل آموزش وپرورش استان های غربی کشور در سال 1398 بودند که تعداد آنان بر اساس برآوردهای انجام شده حدود 6000 نفر بود؛ با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و جدول کرجسی-مورگان به تعداد 361 نفر انتخاب شد. تجزیه وتحلیل داده ها در مرحله کیفی با استفاده از تحلیل محتوا و فرایند کدگذاری باز و محوری صورت گرفت و در مرحله کمی از آمار استنباطی (معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی) و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL استفاده شد. یافته ها نشان داد عوامل موثر بر همکاری آموزش وپرورش به منظور تحقق اهداف سند تحول آموزش وپرورش عبارت اند از: فرهنگ سازمانی, ایمنی, آینده نگری, نگرش سیستمی و توسعه سیاسی. نتایج همچنین نشان داد که عوامل موثر بر همکاری آموزش وپرورش (فرهنگ, ایمنی, آینده نگری, نگرش و توسعه) بر متغیر همکاری آموزش وپرورش تاثیری به میزان 66/0 دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، صابر، باتمانی، فردین، و عبدالهی، فردین. (1400). تحول گرایی در مدیریت مدارس بر اساس الگوی جامع همکاری. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(1 )، 1-27. SID. https://sid.ir/paper/964227/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری صابر، باتمانی فردین، عبدالهی فردین. تحول گرایی در مدیریت مدارس بر اساس الگوی جامع همکاری. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(1 ):1-27. Available from: https://sid.ir/paper/964227/fa

    IEEE: کپی

    صابر حیدری، فردین باتمانی، و فردین عبدالهی، “تحول گرایی در مدیریت مدارس بر اساس الگوی جامع همکاری،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 1 ، pp. 1–27، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا