مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه بر روی وفاداری طبیعت گردها (مورد مطالعه: طبیعت گردی در استان کردستان)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 امروزه طبیعت گردی به عنوان یکی از گونه های منحصربه فرد و در حال رشد حوزه گردشگری, به یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در این حوزه تبدیل شده که اگر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد, می تواند نقش مهمی را در توسعه پایدار محلی و کسب درآمد برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه ایفا کند. در همین راستا, هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه بر روی وفاداری طبیعت گردها می باشد. این پژوهش از نوع پیمایشی-تحلیلی بوده و داده های آن در یک نمونه ی 98 نفره از طبیعت گردها در چند سفر طبیعت گردی در استان کردستان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی قابل دسترس انتخاب شده است. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه های توزیع شده, جمع آوری و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, ابتدا پایایی و روایی هریک از سازه های مدل بررسی شد و درنهایت فرضیه های پژوهش با استفاده از آزمون ناپارامتریک فی و وی کرامر مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه در طبیعت گردی یعنی راهبردهای خدمات ادراک شده خلق تجربه, قیمت ادراک شده خدمات, تعامل ادراک شده افراد درگیر در ارایه خدمات, جذابیت های فیزیکی ادراک شده خدمات و فرآیندهای ادراک شده خدمات با وفاداری طبیعت گرد رابطه معنی داری دارد اما بین راهبرد ترفیع ادراک شده خدمات و وفاداری طبیعت گرد رابطه معنی داری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پویا، عابدین، ایراندوست، منصور، و سلطان پناه، هیرش. (1399). نقش راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه بر روی وفاداری طبیعت گردها (مورد مطالعه: طبیعت گردی در استان کردستان). مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(1 )، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/964265/fa

    Vancouver: کپی

    پویا عابدین، ایراندوست منصور، سلطان پناه هیرش. نقش راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه بر روی وفاداری طبیعت گردها (مورد مطالعه: طبیعت گردی در استان کردستان). مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(1 ):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/964265/fa

    IEEE: کپی

    عابدین پویا، منصور ایراندوست، و هیرش سلطان پناه، “نقش راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه بر روی وفاداری طبیعت گردها (مورد مطالعه: طبیعت گردی در استان کردستان)،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 1 ، pp. 1–21، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button