مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهبردهای رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 71

چکیده

 بسیاری از کارآفرینان, سیاست گذاران و محققان, رشد کسب و کار را به عنوان یک پیامد کلیدی از شرکت های جدید و جوان در نظر می گیرند. اما چرا بعضی از شرکت ها همچنان به ایجاد اشتغال و پیدا کردن راه حل های نوآورانه برای مشکلات قدیمی ادامه می دهند. در حالیکه دیگر شرکت ها کوچک باقی می مانند. درک بهتر عوامل مهم بر رشد زنان کارآفرین, به آنها برای موفقیت در کسب و کار خود کمک خواهد کرد. پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی با رویکرد داده بنیاد برای شناسایی راهبردهای موثر بر رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان است. جامعه آماری شامل کارآفرینان زن در استان های گیلان, خراسان, مرکزی, کردستان و کرمان, از 5 منطقه جغرافیایی (شمال, جنوب, شرق, غرب و مرکز)ایران در سال 1397 می باشد. نمونه آماری بصورت هدفمند شامل 15 نفر از زنان کارآفرین از 5 استان انتخاب گردید. روش گردآوری داده ها در این پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته و تجزیه تحلیل داده ها با استفاده از کدگذاری در سه مرحله (باز, محوری و انتخابی) انجام شد نتایج این پژوهش شناسایی مجموعه ای از راهبردهای موثر بر رشد کسب و کار ها می باشد. که عبارتند از « راهبردهای بازاریابی (توسعه بازار, توسعه محصول, نفوذ در بازار, تمایز و تنوع گرایی) راهبرد شیوه های کسب و کار (مشتری مداری, آموزش, استفاده از فناوری روز, شبکه سازی و چابکی) و راهبرد گرایش کارآفرینانه (گرایش نوآوی, ریسک پذیری و پیش فعالی) و در نهایت مدل مفهومی ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالونه، شهلا، ساکتی، پرویز، و پورمهدی، کتایون. (1399). بررسی راهبردهای رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان ایرانی. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(1 )، 47-71. SID. https://sid.ir/paper/964266/fa

    Vancouver: کپی

    سالونه شهلا، ساکتی پرویز، پورمهدی کتایون. بررسی راهبردهای رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان ایرانی. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(1 ):47-71. Available from: https://sid.ir/paper/964266/fa

    IEEE: کپی

    شهلا سالونه، پرویز ساکتی، و کتایون پورمهدی، “بررسی راهبردهای رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان ایرانی،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 1 ، pp. 47–71، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964266/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button