مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر درمان گروهی پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 11

چکیده

 مقدمه: با توجه به این که کسب سازگاری اجتماعی یکی از مهمترین مسائل در دوره نوجوانی است, بی اهمیتی به این موضوع می تواند منشا بسیاری از مشکلات شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر درمان گروهی با رویکرد پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر بود. روش: در این پژوهش نیمه آزمایشی از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول در سال تحصیلی 1397-1396 مدارس شبانه روزی شهرستان اراک تشکیل داده اند. نمونه این پژوهش شامل سی دانش آموز دختر بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه جایگزین شدند. هرگروه به تفکیک شامل پانزده نفر بود. رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد در گروه آزمایشی طی دو ماه و هفته ای یک بار اجرا شد. در این پژوهش از آزمون سازگاری اجتماعی کالیفرنیا استفاده گردید. جهت تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که بین نمرات پس آزمون در دو گروه آزمایشی و گواه تفاوت معناداری وجود دارد. یافته های حاصل از این پژوهش بیانگر تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش سازگاری اجتماعی دختران دانش آموزاست. بحث و نتیجه گیری: بر اساس شواهد این پژوهش, می توان نتیجه گیری کرد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد مداخله ای موثر است و می توان از آن برای ارتقاءسازگاری اجتماعی دانش آموزان استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب نیا، فائزه، و وصال، مینا. (1398). تاثیر درمان گروهی پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر. فصلنامه مددکاری اجتماعی، 8(3 (پیاپی 29) )، 5-11. SID. https://sid.ir/paper/966428/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب نیا فائزه، وصال مینا. تاثیر درمان گروهی پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر. فصلنامه مددکاری اجتماعی[Internet]. 1398؛8(3 (پیاپی 29) ):5-11. Available from: https://sid.ir/paper/966428/fa

    IEEE: کپی

    فائزه ادیب نیا، و مینا وصال، “تاثیر درمان گروهی پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر،” فصلنامه مددکاری اجتماعی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 29) ، pp. 5–11، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/966428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button