مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

54
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد اینترنت محور بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر در دوران همه گیری کووید 19

صفحات

 صفحه شروع 4131 | صفحه پایان 4144

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد اینترنت محور بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر در دوران همه گیری کووید 19, انجام شد. روش کار: روش پژوهش, نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه و دوره پیگیری بود. نمونه پژوهش شامل 45 نفر (گروه آزمایشی ذهن آگاهی: 15 نفر, گروه آزمایشی پذیرش و تعهد: 15 نفر و گروه گواه: 15 نفر) بود که از بین کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوم آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 شهرستان ساری در سال تحصیلی 00-1399 و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای و به صورت کاملا تصادفی (قرعه کشی) انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری, پرسشنامه استاندارد اشتیاق تحصیلی شافلی و دیگران (2002) بود. برای گروه های آزمایشی, آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد اینترنت محور طی 8 جلسه با استفاده از نرم افزار تیم لینک اجرا شد, در این مدت آزمودنی های گروه گواه هیچ گونه مداخله ای دریافت نکردند. نتایج: در سطح اطمینان 95 درصد (05/0=α, ), نتایج آزمون تحلیل واریانس در اندازه گیری های مکرر, نشان داد در دوران همه گیری کووید 19, آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد اینترنت محور بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان تاثیر معنی داری دارند. به طوری که, اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اشتیاق تحصیلی بیشتر از آموزش ذهن آگاهی بود. نتیجه گیری: به منظور بهبود اشتیاق تحصیلی دانش آموزان در دوران کووید-19 می توان از آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد استفاده کرد با اینحال استفاده از آموزش ذهن آگاهی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، فهیمه، عمادیان، سیده علیا، و حسن زاده، رمضان. (1400). مقایسه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد اینترنت محور بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر در دوران همه گیری کووید 19. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 64(5 )، 4131-4144. SID. https://sid.ir/paper/1029501/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی فهیمه، عمادیان سیده علیا، حسن زاده رمضان. مقایسه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد اینترنت محور بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر در دوران همه گیری کووید 19. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1400؛64(5 ):4131-4144. Available from: https://sid.ir/paper/1029501/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه قاسمی، سیده علیا عمادیان، و رمضان حسن زاده، “مقایسه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی و آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد اینترنت محور بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر در دوران همه گیری کووید 19،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 64، no. 5 ، pp. 4131–4144، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1029501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button