مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب با نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران

صفحات

 صفحه شروع 156 | صفحه پایان 171

چکیده

 به منظور بررسی درک پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب همچنین نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران, تحقیقی توصیفی از نوع مدل معادلات ساختاری اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران تیم استقلال تهران بود (n=450). به منظور اندازه گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه استاندارد نگرش قبلی (میتچل و اولسن), تناسب درک شده (تامسون و اسپید), هویت هوادار (دالاکاس و ملانکن, آنجل و همکاران), خوشحالی از ناراحتی دیگران (دالاکاس و ملانکن, آنجل و همکاران) و پیامدهای حامیگری (اسپید و تامپسون, آنجل و همکاران, بریک ویست) در مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده گردید. به منظور بررسی روایی صوری پرسشنامه از نظرات متخصصین, روایی محتوایی از مدل لاشه (CVR=0/62), روایی سازه از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معدلات ساختاری استفاده گردید. یافته ها نشان دادند مدل پیامد حامیگری از برازش مناسبی برخوردار است (70/0 =R2). نگرش قبلی و هویت هوادار روی پیامدهای حامیگری اثر داشتند و خوشحالی از ناراحتی دیگران نیز رابطه بین تناسب درک شده و پیامدهای حامیگری را تعدیل کرد. بطورکلی عدم تجانس در پاسخ های حامی موضوع جدیدی در تیوری بازاریابی ورزشی است که تا به امروز به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است. این موضوع نیز نیاز به تحقیقات بیشتری در آینده دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، نسیم، ویسی، کورش، و حاتمی خیبری، خیدان. (1399). بررسی پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب با نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(2 )، 156-171. SID. https://sid.ir/paper/966684/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی نسیم، ویسی کورش، حاتمی خیبری خیدان. بررسی پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب با نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(2 ):156-171. Available from: https://sid.ir/paper/966684/fa

    IEEE: کپی

    نسیم صالحی، کورش ویسی، و خیدان حاتمی خیبری، “بررسی پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب با نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 2 ، pp. 156–171، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/966684/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button