مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت آموزش بالینی گروه های آموزشی مراکز آموزشی درمانی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1398

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 93

چکیده

 سابقه و هدف کسب مهارت های اساسی و حرفه ای شدن در پزشکی, به کیفیت و کمیت آموزش در محیط های بالینی بستگی دارد, در این مطالعه کیفیت آموزش بالینی گروه های آموزشی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارزیابی شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی در سال 98 با روش سرشماری بر روی 175 کارآموز و کارورز رشته پزشکی اجرا شد. ابزار جمع آوری داده ها, چک لیست مبتنی بر استانداردهای آموزش بالینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود. نظرات مکتوب کارآموزان و کارورزان در مورد انطباق برنامه های آموزشی گزارش صبحگاهی, آموزش درمانگاهی, راندبالینی, گراندراند, ژورنال کلاب و مرکز مهارت های بالینی با استانداردهای آموزش بالینی دریافت شد. توصیف و تحلیل آماری داده ها با نرم افزار SPSS16 انجام شد. یافته ها: برنامه "گزارش صبحگاهی" با کسب 1/85 درصد از کل امتیازات دارای بیش ترین و برنامه "مرکز مهارت های بالینی" با 7/72 درصد امتیاز دارای کم ترین امتیاز مکتسبه از وضعیت آموزش بالینی بودند که این اختلاف امتیاز در بین برنامه ها به لحاظ آماری معنی دار بود (05/0 > P). ارزیابی کیفیت تمامی برنامه های آموزش بالینی از دیدگاه دو گروه زنان و مردان یکسان بود. به جز دیدگاه مشابه در مورد برنامه گزارش صبحگاهی, دانشجویان کارآموز در مقایسه با کارورزان رضایت بیش تری از وضعیت آموزش بالینی در سایر برنامه ها داشتند. استنتاج از دیدگاه دانشجویان این مطالعه, برنامه گزارش صبحگاهی کیفیت قابل قبولی داشته اما برنامه های آموزش درمانگاهی, ژورنال کلاب, گراندراند و مرکز مهارت های بالینی دارای برخی اشکالات بودند. اجرای کارگاه های آموزشی برای اساتید بالینی جهت برگزاری مطلوب و استاندارد برنامه های آموزش بالینی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی پور، مهران، مرادی، سیاوش، عمویی، فتانه، محمودی، الهه، صادقی محلی، فروزان، باغبانیان، محمد، و محمدعلیزاده، پژمان. (1400). کیفیت آموزش بالینی گروه های آموزشی مراکز آموزشی درمانی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1398. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 31(195 )، 82-93. SID. https://sid.ir/paper/966769/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی پور مهران، مرادی سیاوش، عمویی فتانه، محمودی الهه، صادقی محلی فروزان، باغبانیان محمد، محمدعلیزاده پژمان. کیفیت آموزش بالینی گروه های آموزشی مراکز آموزشی درمانی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1398. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1400؛31(195 ):82-93. Available from: https://sid.ir/paper/966769/fa

    IEEE: کپی

    مهران رضوی پور، سیاوش مرادی، فتانه عمویی، الهه محمودی، فروزان صادقی محلی، محمد باغبانیان، و پژمان محمدعلیزاده، “کیفیت آموزش بالینی گروه های آموزشی مراکز آموزشی درمانی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1398،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 31، no. 195 ، pp. 82–93، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/966769/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button