مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات و مراقبتهای بهداشتی و درمانی مصدومان و جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس از بدو مجروحیت تاکنون در شهرستان کاشان در سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 21

چکیده

 اهداف: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی مکان هایی هستند که مصدومین و جانبازان شیمیایی برای روش های درمانی به آنها مراجعه می کنند. پژوهش حاضر با هدف تعیین تفاوت انتظارات و ادراکات مصدومین و جانبازان شیمیایی از کیفیت خدمات مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد. ابزار و روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی و به صورت مقطعی است که در سال 1396 در کاشان انجام شد. جامعه آماری مصدومین و جانبازان شیمیایی کاشان (900 نفر) بودند که با نمونه گیری تصادفی ساده براساس فرمول حجم نمونه کوکران 270 نفر انتخاب و با استفاده از پرسش نامه سروکوال بررسی شدند. بررسی ها در ابعاد ملموسات (امکانات فیزیکی, ظاهری بیمارستان و کارکنان), اعتبار (ثبات و دقت در کارها), پاسخ گویی (ارایه به موقع, پاسخ سریع و آمادگی خدمت به بیماران), اطمینان (ایجاد اعتماد و امنیت در بیماران), همدلی (درک نیازهای بیمار و توجه به او) صورت گرفت. آزمون Tزوجی وابسته با کمک نرم افزار SPSS 24 به منظور تحلیل داده ها به کار رفت. یافته ها: تفاوت معنی داری میان ادراکات و انتظارات جانبازان و مصدومین شیمیایی پیرامون ابعاد پنج گانه (ملموسات, اعتبار, پاسخ گویی, اطمینان و همدلی) کیفیت خدمات وجود داشت (0. 001>p). بعد ملموسات بالاترین شکاف مربوط به کیفیت را نشان داد و کمترین شکاف کیفیت مربوط به همدلی بود. نتیجه گیری: علی رغم بالابودن کیفیت نسبی ارایه خدمات درمانی, در همه ابعاد کیفیت خدمات تفاوت محسوسی بین انتظارات بیماران و کیفیت موجود (ادراک) وجود دارد که مستلزم تلاش مسئولین برای بهبود کیفیت در همه ابعاد به ویژه بعد ملموسات و اطمینان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالاریان، آزیتا، محمدی، حمیدرضا، و درگاهی، حسین. (1397). ارزیابی کیفیت خدمات و مراقبتهای بهداشتی و درمانی مصدومان و جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس از بدو مجروحیت تاکنون در شهرستان کاشان در سال 1396. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، 11(1 )، 15-21. SID. https://sid.ir/paper/967200/fa

    Vancouver: کپی

    سالاریان آزیتا، محمدی حمیدرضا، درگاهی حسین. ارزیابی کیفیت خدمات و مراقبتهای بهداشتی و درمانی مصدومان و جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس از بدو مجروحیت تاکنون در شهرستان کاشان در سال 1396. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)[Internet]. 1397؛11(1 ):15-21. Available from: https://sid.ir/paper/967200/fa

    IEEE: کپی

    آزیتا سالاریان، حمیدرضا محمدی، و حسین درگاهی، “ارزیابی کیفیت خدمات و مراقبتهای بهداشتی و درمانی مصدومان و جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس از بدو مجروحیت تاکنون در شهرستان کاشان در سال 1396،” طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، vol. 11، no. 1 ، pp. 15–21، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button