مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

113
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات در بیمارستان های ایران: مرور نظام مند و متاآنالیز

صفحات

 صفحه شروع 357 | صفحه پایان 370

چکیده

 مقدمه: کیفیت خدمات بیمارستانی منجر به افزایش رضایت بیماران و در نهایت بهبود عملکرد بیمارستان می شود. این پژوهش با هدف مرور کیفیت خدمات در بیمارستان های ایران انجام شد. روش ها: این مطالعه مروری نظام مند و متاآنالیز در سال 1397 انجام شد. مقالات مرتبط با سنجش کیفیت خدمات در بیمارستان های ایران منتشر شده تا شهریورماه 1397 در 7 پایگاه داده ای, جستجو, جمع آوری و ارزشیابی کیفیتی شدند. در نهایت, تعداد 15 مقاله انتخاب و با استفاده از نرم افزارComprehensive Meta-Analysis میانگین شدند. نتایج: بر مبنای مدل اثر تصادفی, میانگین نمره ادراک و انتظارات از کیفیت خدمات به ترتیب 7/19 (6/63-7/75: حدود اطمینان 95%) و 53/9 (07/10-99/8: حدود اطمینان 95%) به دست آمد. میانگین نمره انتظارات بیماران از خدمات در استان های مرکزی ایران و بیمارستان های آموزشی بیشتر بود. میانگین نمره ادراک و انتظارات بیماران از کیفیت خدمات با گذشت زمان کاهش (0001/0=P) و با افزایش در حجم نمونه, افزایش می یافت (0001/0=P). بحث و نتیجه گیری: روی هم رفته کیفیت خدمات کمتر از انتظارات بیماران بوده است؛ بنابراین سیاست گذاران و مدیران نظام سلامت باید اقدامات جدی به منظور شناسایی انتظارات بیماران و نارضایتی آن ها انجام دهند و با استفاده از استراتژی های مدیریتی زمینه را جهت افزایش کیفیت خدمات فراهم سازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصفهانی، پروانه، و شمسایی، منیره. (1398). کیفیت خدمات در بیمارستان های ایران: مرور نظام مند و متاآنالیز. بهداشت و توسعه، 8(4 )، 357-370. SID. https://sid.ir/paper/967909/fa

    Vancouver: کپی

    اصفهانی پروانه، شمسایی منیره. کیفیت خدمات در بیمارستان های ایران: مرور نظام مند و متاآنالیز. بهداشت و توسعه[Internet]. 1398؛8(4 ):357-370. Available from: https://sid.ir/paper/967909/fa

    IEEE: کپی

    پروانه اصفهانی، و منیره شمسایی، “کیفیت خدمات در بیمارستان های ایران: مرور نظام مند و متاآنالیز،” بهداشت و توسعه، vol. 8، no. 4 ، pp. 357–370، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button