مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

346
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در عرصه با تاکید بر اصول اخلاق حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: با عنایت به تعداد کثیر دانشجویان پرستاری و ضرورت مهارت آموزی آنان به صورت کارآموزی در عرصه زیر نظر پرستاران بالین, ارزیابی عملکرد آنان نقش اساسی دارد. لذا این مطالعه با هدف بررسی وضعیت موجود ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در عرصه بالینی انجام شد. مواد و روش ها: تحقیق حاضر توصیفی مقطعی است. به منظور پاسخ به سوالات تحقیق, اطلاعات مورد نیاز از طریق روش های کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده است. روش نمونه گیری سرشماری بود. کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری ترم 7 و 8 شامل 145 نفر, انتخاب شدند و همگی با رضایت در پژوهش شرکت نمودند. از چک لیست ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری اسماعیلی و همکاران در سال 1392 استفاده شد. این پرسشنامه دارای 28 سوال در سه حیطه فرایند پرستاری با 12 سوال, حرفه ای شدن با 9 سوال و اصول اخلاقی با 7 سوال می باشد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS 20 استفاده گردید. از آمار توصیفی برای ارایه و توصیف اطلاعات تهیه جداول, محاسبه درصد, میانگین و انحراف معیار, استفاده شد. ملاحظات اخلاقی: در تمام مراحل پژوهش اعم از مطالعه و گردآوری داده ها, مستندسازی, تحلیل و نشر آن ها ملاحظات اخلاقی رعایت شده است IR. SBMU. PHARMACY. REC. 1398. 020. یافته ها: نتایج نشان داد میانگین و انحراف معیار کل ارزیابی عملکرد دانشجویان ترم 7 و 8 پرستاری 03/2± 5 می باشد که در محدوده متوسط می باشد, بیشترین میانگین نمره ارزیابی عملکرد مربوط به بعد اصول اخلاقی دانشجویان با میانگین 3/2± 6 و کمترین نمره میانگین مربوط به دامنه فرایند پرستاری با 2± 5 بوده است. میانگین نمره دامنه رفتار حرفه ای شدن 1/2± 6 بوده است. یافته های به دست آمده نشان داد دانشجویان ترم 7 و 8 پرستاری در ارزیابی عملکرد خود در حد متوسط می باشند. نتیجه گیری: توجه به اصول اخلاقی و اهمیت دادن به مددجویان و نیازهای آن ها از اصول ابتدایی اخلاق می باشد که دانشجویان باید آن ها را مد نظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، مهرداد، طلوعی اشلقی، عباس، افشار کاظمی، محمدعلی، و معتدل، محمدرضا. (1400). ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در عرصه با تاکید بر اصول اخلاق حرفه ای. اخلاق زیستی، 11(36 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/968139/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی مهرداد، طلوعی اشلقی عباس، افشار کاظمی محمدعلی، معتدل محمدرضا. ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در عرصه با تاکید بر اصول اخلاق حرفه ای. اخلاق زیستی[Internet]. 1400؛11(36 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/968139/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد اسماعیلی، عباس طلوعی اشلقی، محمدعلی افشار کاظمی، و محمدرضا معتدل، “ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در عرصه با تاکید بر اصول اخلاق حرفه ای،” اخلاق زیستی، vol. 11، no. 36 ، pp. 0–0، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968139/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button