مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

39
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه مردان و زنان شهر کرمانشاه در خصوص موانع و راهکارهای توسعه مصرف فرآورده های غذایی دامی ارگانیک

صفحات

 صفحه شروع 384 | صفحه پایان 399

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت نقش زنان در کنار مردان برای مصرف یک محصول غذایی, هدف این مطالعه, مقایسه دیدگاه زنان و مردان شهر کرمانشاه در خصوص موانع و راهکارهای توسعه مصرف محصولات دامی ارگانیک در شهر کرمانشاه بود. روش ها: با استفاده از روش دلفی, 13 مانع و 15 راهکار توسط متخصصان حوزه علوم دامی و پرورش دهندگان دام به دست آمد و برای تهیه پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت. در مجموع 395 نفر از زنان و مردان شهر کرمانشاه به پرسش ها پاسخ دادند و نتایج با آزمون فریدمن توسط نرم افزار SPSS نسخه 15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: از بین منابع آگاهی دهنده کمترین استفاده برای مردان و زنان مربوط به تلویزیون و بیشترین استفاده مربوط به رسانه های نوشتاری (کتاب, روزنامه, مجله و اینترنت) بود. در هر دو گروه, مهم ترین چالش پیش روی توسعه مصرف محصولات دامی ارگانیک را قیمت بالای این فرآورده ها و کم اهمیت ترین چالش شکل نامناسب آن ها بود؛ اما دیدگاه مردان و زنان در خصوص راهکارهای توسعه مصرف محصولات ارگانیک مشابه نبود. از نظر مردان مهم ترین و کم اهمیت ترین عوامل در توسعه مصرف فرآورده های دامی ارگانیک ایجاد اعتماد در مورد ارگانیک بودن این فرآورده ها و بازاریابی داخلی و خارجی آن ها عنوان شده است. در مقابل زنان معتقد بودند تعدیل قیمت محصولات مهم ترین راهکار و تهیه برند و لوگو کم اهمیت ترین راهکار در توسعه مصرف این گونه محصولات است. بحث و نتیجه گیری: در نظر گرفتن توام شاخص های اقتصادی, زیرساختی و فرهنگی, از نظر مصرف کنندگان می تواند موانع مصرف محصولات ارگانیک را رفع نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقصودی، علی، رنجبر، زهرا، و صبوری، هادی. (1398). مقایسه دیدگاه مردان و زنان شهر کرمانشاه در خصوص موانع و راهکارهای توسعه مصرف فرآورده های غذایی دامی ارگانیک. بهداشت و توسعه، 8(4 )، 384-399. SID. https://sid.ir/paper/968236/fa

    Vancouver: کپی

    مقصودی علی، رنجبر زهرا، صبوری هادی. مقایسه دیدگاه مردان و زنان شهر کرمانشاه در خصوص موانع و راهکارهای توسعه مصرف فرآورده های غذایی دامی ارگانیک. بهداشت و توسعه[Internet]. 1398؛8(4 ):384-399. Available from: https://sid.ir/paper/968236/fa

    IEEE: کپی

    علی مقصودی، زهرا رنجبر، و هادی صبوری، “مقایسه دیدگاه مردان و زنان شهر کرمانشاه در خصوص موانع و راهکارهای توسعه مصرف فرآورده های غذایی دامی ارگانیک،” بهداشت و توسعه، vol. 8، no. 4 ، pp. 384–399، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button