مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی های رایانه ای جهت بهبود روند آموزش تلفظ زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: امروزه با ظهور فن آوری های جدید و تغییر روش زندگی در دهه های اخیر, شاهد فراگیر شدن گوشی های هوشمند و بازی های رایانه ای و استفاده بیشتر اقشار مختلف از این فن آوری ها هستیم. بازی های رایانه ای یکی از روش های مناسب انتقال اطلاعات و آموزش می باشد. از طرف دیگر, نیاز به یادگیری زبان انگلیسی بیش از گذشته احساس می شود. از آن جایی که بهترین زمان آموزش زبان دوم, دوران کودکی است و بازی های رایانه ای به دلیل جذابیت و تعاملات وسیله مناسبی برای این هدف می باشند, تولید بازی های متناسب با سن افراد و استفاده از فن آوری های به روز به خصوص پردازش صوت کاربر, یکی از الزامات است. هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی قابلیت پردازش صوت در بازی های رایانه ای به منظور بهبود روند آموزش زبان انگلیسی بود. مواد و روش ها: این مطالعه با بررسی منابع کتابخانه ای انجام گرفت و در نهایت, بازی بر اساس نتایج تحقیقات در پلتفرم اندروید برای کودکان طراحی گردید. بدین ترتیب, یک بازی دو بعدی با قابلیت پردازش گفتار کاربر طراحی شد. روند بازی بدین صورت بود که کاربر مرحله به مرحله با توجه به تصویر مورد پرسش, باید لغت صحیح را از بین کلمات نمایش داده شده حدس می زد و سپس با انتخاب دکمه تعیین شده برای تلفظ, کلمه را تلفظ می کرد. یافته ها: 50 برنامه کاربردی تجاری محبوب یادگیری زبان ویژه گوشی های هوشمند مورد بررسی قرار گرفت که به سه نتیجه اصلی دست یافت. برنامه ها تمایل دارند تا کلمات را به صورت واحد و جداگانه آموزش دهند, با حداقل مهارت یاد گیرنده متناسب هستند و برنامه ها به ندرت بازخورد تصحیحی را به زبان آموزان ارایه می دهند. نتیجه گیری: پژوهش حاضر بر روی یادگیری کودکان و سنجش تلفظ کلمات به صورت جداگانه تمرکز کرد و تلاش نمود تا شرایط برقراری محیط مکالمه با رایانه و سنجش کیفیت جملات را برقرار سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی نیا، صبا، و پورالوار، کاظم. (1398). بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی های رایانه ای جهت بهبود روند آموزش تلفظ زبان انگلیسی. پژوهش در علوم توانبخشی، 15(5 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/968448/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی نیا صبا، پورالوار کاظم. بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی های رایانه ای جهت بهبود روند آموزش تلفظ زبان انگلیسی. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1398؛15(5 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/968448/fa

    IEEE: کپی

    صبا عباسی نیا، و کاظم پورالوار، “بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی های رایانه ای جهت بهبود روند آموزش تلفظ زبان انگلیسی،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 15، no. 5 ، pp. 0–0، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button