مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه با سرزندگی تحصیلی: نقش میانجی گری تنظیم شناختی هیجان

صفحات

 صفحه شروع 338 | صفحه پایان 350

چکیده

 هدف: محیط های آموزشی مکان هایی هستند که در آن ها چالش های تحصیلی همواره وجود دارد. سرزندگی تحصیلی از جمله متغیرهایی است که برای فائق آمدن به مشکلات و چالش های تحصیلی کمک شایانی می کند. بنابراین هدف این پژوهش بررسی ارتباط طرحواره های ناسازگار اولیه با سرزندگی تحصیلی همراه با نقش میانجی گری تنظیم شناختی هیجان بود. مواد و روش ها: پژوهش توصیفی حاضر از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد که در سال تحصیلی 1400-1399 در تهران مشغول به تحصیل بودند را در بر گرفت, از میان آن ها تعداد 201 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه های فرم کوتاه پرسشنامه طرحواره های ناسازگار یانگ (یانگ, کلاسکو و ویشار, 2003), پرسشنامه سرزندگی تحصیلی مارتین و مارش (2006), و پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی (2001) استفاده شد. یافته ها: تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با روش بوت استراپ نشان داد طرحواره های ناسازگار اولیه بر سرزندگی تحصیلی اثر مستقیم دارد, تنظیم شناختی هیجان بین طرحواره های ناسازگار اولیه و سرزندگی تحصیلی میانجی گری می کند. نتیجه گیری: بر این اساس به منظور جلوگیری از به وجود آمدن طرحواره های ناسازگار و تأثیرات مخرب آن ها, آموزش خانواده ها در راستای ارضای نیازهای بنیادین و فراهم آوردن خدمات روان درمانی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی ابریشمی، ملیحه، هاشمی، زهرا، و عبدالهی، عباس. (1400). رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه با سرزندگی تحصیلی: نقش میانجی گری تنظیم شناختی هیجان. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(4 )، 338-350. SID. https://sid.ir/paper/985076/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی ابریشمی ملیحه، هاشمی زهرا، عبدالهی عباس. رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه با سرزندگی تحصیلی: نقش میانجی گری تنظیم شناختی هیجان. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1400؛5(4 ):338-350. Available from: https://sid.ir/paper/985076/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه حسینی ابریشمی، زهرا هاشمی، و عباس عبدالهی، “رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه با سرزندگی تحصیلی: نقش میانجی گری تنظیم شناختی هیجان،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 5، no. 4 ، pp. 338–350، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/985076/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button