مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل تاثیرگذار و تاثیرپذیر بر توسعه سرمایه فرهنگی در سازمان آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات جزء پژوهش های آمیخته (کمی و کیفی) است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی و آگاه در زمینه سرمایه فرهنگی و در بخش کمی شامل تمام دانش آموزان دبیرستان در شهر تهران می باشد. روش: حجم نمونه در بخش کیفی با اشباع نظری (20 نفر) و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 335 نفر برآورد گردید. برای انتخاب نمونه در بخش کیفی از نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی از نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها, در بخش کیفی, مصاحبه و در بخش کمی, پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای مقیاس 5 گزینه ای بود. روایی پرسشنامه از نظر صوری و محتوایی از طریق چند نفر از خبرگان, روایی همگرا از طریق محاسبه میانگین واریانس استخراج شده و روایی واگرا از طریق محاسبه جذر AVE به تایید رسید. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 968/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آلفای کرونباخ, میانگین واریانس استخراج شده (AVE), ماتریس جذر AVE, کولموگروف اسمیرنف, تحلیل عاملی تاییدی و t تک نمونه ای استفاده شد. یافته ها: نتایج به دست آمده به شناسایی 10 مولفه و 185 شاخص منجر شد که 5 مولفه اثرگذار شامل هویت اجتماعی, سرمایه اجتماعی, تعاملات خانوادگی, مصرف رسانه و سبک زندگی و 5 بعد اثرپذیر پیشرفت تحصیلی, توانمندسازی دانش آموزان, مسئولیت پذیری اجتماعی, مقبولیت اجتماعی و شادی دانش آموزان تاثیر دارند. نتیجه گیری: بر اساس این پزوهش, آموزش به دنبال توسعه صلاحیت ها و شایستگی دانش آموزان و بهبود عملکرد آن ها است. سیستم آموزشی کشور می تواند مجموعه های ارزشمند جامعه را بین افراد توزیع کند و با باردادن آن به سرمایه فرهنگی آن ها را تا حدی به مواضع مختلف اجتماعی تخصیص دهد و نقش برابرساز را ایفا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بازگلی، حمیدرضا، صفری، محمود، و ایمانی، محمدنقی. (1400). شناسایی و رتبه بندی عوامل تاثیرگذار و تاثیرپذیر بر توسعه سرمایه فرهنگی در سازمان آموزش و پرورش. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(4 )، 25-33. SID. https://sid.ir/paper/985622/fa

    Vancouver: کپی

    بازگلی حمیدرضا، صفری محمود، ایمانی محمدنقی. شناسایی و رتبه بندی عوامل تاثیرگذار و تاثیرپذیر بر توسعه سرمایه فرهنگی در سازمان آموزش و پرورش. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1400؛5(4 ):25-33. Available from: https://sid.ir/paper/985622/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا بازگلی، محمود صفری، و محمدنقی ایمانی، “شناسایی و رتبه بندی عوامل تاثیرگذار و تاثیرپذیر بر توسعه سرمایه فرهنگی در سازمان آموزش و پرورش،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 5، no. 4 ، pp. 25–33، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/985622/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button