مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

94
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 35

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف تعیین تأثیر روش نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر, یک طرح نیمه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون و ارائهی آموزش ویژه میباشد. جامعه آماری این پژوهش 70 نفر دانشجوی دختر و پسر رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد میباشند, که در دو گروه مداخله و کنترل و در هر گروه 35 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. گروه مداخله با استفاده از نقشه مفهومی و گروه کنترل به شیوه سنتی مطالب آموزشی تحلیل شدند. SPSS. و با نرم افزار 20 t یکسانی را آموزش دیدند. دادهها با استفاده از آزمون مستقل در پیشآزمون نشان میدهد که اختلاف معناداری بین این دو گروه از لحاظ عملکرد t یافتهها: نتایج به دست آمده از آزمون مستقل در پسآزمون نیز نشان میدهد که اختلاف t وجود ندارد. از طرف دیگر نتایج به دست آمده از آزمون P= در سطح 0. 05 وجود دارد. P= معناداری بین گروهها از لحاظ عملکرد در سطح 0. 05 نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر تأثیر مثبت نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و درک مطلب در درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی را نشان داد. نتایج همچنین بیانگر آن است که گروه مداخله در این مطالعه عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صولتی، اکبر، نامدار، حسن، رحمان زاده، الهام، و وطنچیان، مهران. (1400). تاثیر نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 13(1 )، 29-35. SID. https://sid.ir/paper/986164/fa

    Vancouver: کپی

    صولتی اکبر، نامدار حسن، رحمان زاده الهام، وطنچیان مهران. تاثیر نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1400؛13(1 ):29-35. Available from: https://sid.ir/paper/986164/fa

    IEEE: کپی

    اکبر صولتی، حسن نامدار، الهام رحمان زاده، و مهران وطنچیان، “تاثیر نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 13، no. 1 ، pp. 29–35، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/986164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button