مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,170
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

985
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل زمینه ساز یادگیری مادام العمر در آموزش پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 357 | صفحه پایان 369

چکیده

 سابقه و هدف: پرستاران برای ارائه مراقبت کارآمد و به کار بستن هنر مراقبت در شرایط تغییر سریع دانش و فن آوری, نیاز دارند که یادگیرنده مادام العمر باشند. یادگیری مادام العمر شاخصی از حرفه ای گری برای متخصصان مراقبت سلامت است. مطالعات ایجاد فرهنگ یادگیری مادام العمر برای پرستاران را یک ضرورت معرفی میکنند. این مطالعه با هدف شناسایی زمینه سازهای یادگیری مادام العمردر آموزش پرستاری و در حیطه "نظام آموزش " انجام شد. روش بررسی: این مطالعه به روش تئوری مبنایی و نمونه گیری هدف مند با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته بازپاسخ, با 19 نفر از اساتید پرستاری انجام گرفت. مطابق با روش اشتراوس و کوربین 2008, جمع آوری, تحلیل و تفسیر داده ها به طور همزمان انجام و با روش مقایسه ای مداوم مورد تحلیل قرار گرفت. برای اعتبار و مقبولیت داده ها از شیوه چک همکار و ناظر خارجی استفاده شد. یافته ها: با تحلیل دیدگاه مشارکت کنندگان, زمینه سازهای یادگیری مادام العمر در حوزه نظام آموزشی, سه درون مایه, شامل "سیاست گذاری ها, برنامه های درسی و سیستم ارزشیابی و روش های یاددهی-یادگیری" شناسایی شدند و تحت مقوله اصلی ویژگی های نظام آموزش جای گرفتند. نتیجه گیری: آموزش پرستاران با رویکرد یادگیری مادام العمر, نیاز به حمایت گسترده از طرف سیاست گذاران و برنامه ریزان حوزه بهداشت و درمان, بازنگری و تغییر در برنامه درسی پرستاری, مدیریت حامی در دانشکده ها و سازمان های ارائه دهنده مراقبت سلامت و همکاری بین این مراکز با سیاست گذاران و بدنه های تنظیم کننده درجامعه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، شهلا، جعفری، پریوش، اجمالی، اختر، و حسینی، محمدعلی. (1398). عوامل زمینه ساز یادگیری مادام العمر در آموزش پرستاری. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 29(4 )، 357-369. SID. https://sid.ir/paper/98672/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده شهلا، جعفری پریوش، اجمالی اختر، حسینی محمدعلی. عوامل زمینه ساز یادگیری مادام العمر در آموزش پرستاری. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1398؛29(4 ):357-369. Available from: https://sid.ir/paper/98672/fa

    IEEE: کپی

    شهلا محمدزاده، پریوش جعفری، اختر اجمالی، و محمدعلی حسینی، “عوامل زمینه ساز یادگیری مادام العمر در آموزش پرستاری،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 29، no. 4 ، pp. 357–369، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98672/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button