مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر نظریه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر خودپنداره تحصیلی و هیجانات تحصیلی دانش آموزان دختر دارای مشکلات رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 75

چکیده

 مقدمه: دانش‍, آموزان دارای مشکلات رفتاری, به دلیل خودپنداره تحصیلی ضعیف, اغلب قضاوت بسیار منفی نسبت به توانایی‍,ها و ارزش‍, های خود دارند و هیجانات تحصیلی منفی را تجربه می‍, کنند. این امر لزوم ارایه آموزش‍, های روان شناختی به این افراد را ضروری می سازد. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت‍, های اجتماعی مبتنی بر نظریهTimothy Campbell-Comorford بر خودپنداره تحصیلی و هیجانات تحصیلی دانش‍, آموزان دختر دارای مشکلات رفتاری انجام شد. مواد و روش ها: جامعه آماری این پژوهش آزمایشی دربرگیرنده کلیه دانش‍, آموزان دختر دوره ششم ابتدایی شهر تبریز در سال تحصیلی 1399-1398 بود. تعداد 30 دانش‍, آموز مطابق با نمره برش در مقیاس درجهبندی مشکلات رفتاری Conners-فرم معلم و والدین, دارای مشکلات رفتاری تشخیص داده شدند و با روش نمونه‍, گیری تصادفی خوشه‍, ای چندمرحله‍, ای انتخاب و به صورت تصادفی ساده در گروه‍, های آزمایش و گواه (15 نفر در هر گروه) جایگزین شدند. گروه‍, ها پرسش نامه‍, های خودپنداره تحصیلیYu و Wang (2005) و هیجانات تحصیلی Pekrun و همکاران (2002) را تکمیل کردند. پس از اتمام 14 جلسه آموزش مهارت‍, های اجتماعی مبتنی بر نظریه Timothy Campbell-Comorford (هفته ای دو جلسه) در گروه آزمایش, ابزارهای مذکور توسط گروه‍, ها تکمیل شد. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چند‍, متغیره تحلیل شدند. یافته ها: آموزش مهارت‍, های اجتماعی مبتنی بر نظریه Timothy Campbell-Comorford موجب افزایش معنی دار خودپنداره تحصیلی (047/0=p) گردید؛ گرچه این آموزش باعث کاهش هیجانات تحصیلی دانش‍, آموزان دارای مشکلات رفتاری شد, ولی اختلاف بین دو گروه معنی دار نبود. نتیجه ‍, گیری: با توجه به تاثیر آموزش مهارت‍, های اجتماعی مبتنی بر نظریه Timothy Campbell-Comorford بر افزایش خودپنداره تحصیلی استفاده از این رویکرد آموزشی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باغبان پور آذری، رویا، لیوارجانی، شعله، و حسینی نسب، سیدداود. (1401). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر نظریه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر خودپنداره تحصیلی و هیجانات تحصیلی دانش آموزان دختر دارای مشکلات رفتاری. سلامت جامعه، 16(1 )، 65-75. SID. https://sid.ir/paper/992842/fa

    Vancouver: کپی

    باغبان پور آذری رویا، لیوارجانی شعله، حسینی نسب سیدداود. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر نظریه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر خودپنداره تحصیلی و هیجانات تحصیلی دانش آموزان دختر دارای مشکلات رفتاری. سلامت جامعه[Internet]. 1401؛16(1 ):65-75. Available from: https://sid.ir/paper/992842/fa

    IEEE: کپی

    رویا باغبان پور آذری، شعله لیوارجانی، و سیدداود حسینی نسب، “اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر نظریه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر خودپنداره تحصیلی و هیجانات تحصیلی دانش آموزان دختر دارای مشکلات رفتاری،” سلامت جامعه، vol. 16، no. 1 ، pp. 65–75، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/992842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button