مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر حرکات ریتمیک یوگا بر تعاملات اجتماعی کودکان کم توان ذهنی (پسر) مقطع ابتدایی شهر سنگان، خواف

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 188

چکیده

 ارتباط مهارت های حرکتی با سایر جنبه های شخصیت از قبیل خود پنداری, رفتار اجتماعی و..., لزوم پرداختن به مهارت ها و فعالیت های حرکتی را به عنوان یک ضرورت در روان شناسی مطرح می کند. مطالعه و تحقیق در حیطه مهارت های اجتماعی, برای افراد با نیازهای ویژه سودمند است. مسئولان با شناخت و آگاهی از این مهارت ها و تاثیرگذاری آن بر رفتار و فعالیت های تحصیلی و شغلی, به ضرورت اقدامات پشتیبانی کننده در این زمینه واقف می شوند و با ایجاد امکانات مناسب, زمینه را برای پیشرفت افراد مهیا می سازند. در این راستا, پژوهش حاضر به بررسی تاثیر حرکات ریتمیک یوگا بر تعاملات اجتماعی کودکان کم توان ذهنی پرداخته است. به این منظور 12 نفر دانش آموز کم توان ذهنی, 6 نفر در گروه کنترل و 6 نفر در گروه آزمایش, به روش نمونه گیری هدفمند, به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. این گروه در رده سنی 7 تا 10 سال و با بهره هوشی 75 تا 85 مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند استفاده شده است. در این مطالعه, بهبودی معنی دار از نظر آماری در تمامی آبعاد 8 گانه مربوط به سنجش سلامت مهارت های اجتماعی موجود در پرسشنامه وایلند ملاحظه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی، و سعادت، معصومه. (1389). بررسی تاثیر حرکات ریتمیک یوگا بر تعاملات اجتماعی کودکان کم توان ذهنی (پسر) مقطع ابتدایی شهر سنگان, خواف. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 11(1)، 171-188. SID. https://sid.ir/paper/99359/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری هاشم آبادی بهرامعلی، سعادت معصومه. بررسی تاثیر حرکات ریتمیک یوگا بر تعاملات اجتماعی کودکان کم توان ذهنی (پسر) مقطع ابتدایی شهر سنگان, خواف. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1389؛11(1):171-188. Available from: https://sid.ir/paper/99359/fa

    IEEE: کپی

    بهرامعلی قنبری هاشم آبادی، و معصومه سعادت، “بررسی تاثیر حرکات ریتمیک یوگا بر تعاملات اجتماعی کودکان کم توان ذهنی (پسر) مقطع ابتدایی شهر سنگان, خواف،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 11، no. 1، pp. 171–188، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99359/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button