Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,760
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یک برنامه حرکات ریتمیک بر توانایی های ادراکی – حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر برنامه حرکت ریتمیک بر توانایی های ادراکی - حرکتی و هوشبهر کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود. نمونه 24 دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر, با میانگین (±انحراف معیار) سن 43.1±98.11 سال و ضریب هوشی 95.9±58.70 بودند. نمونه بر اساس ضریب هوشی و عملکردشان در توانایی های ادراکی - حرکتی همتراز و در گروه های مداخله و کنترل جایگزین شدند. گروه مداخله در برنامه حرکات ریتمیک هشت هفته ای, سه جلسه 45 - 40 دقیقه ای در هفته, شرکت کردند. جمع آوری اطلاعات برای کل آزمودنی ها به شکل پیش آزمون/پس آزمون, از توانایی های ادراکی حرکتی (مقیاس اوزرتسکی) و هوش (آزمون ریون), انجام گرفت. بر اساس نتایج, توانایی های ادراکی - حرکتی گروه مداخله پس از برنامه حرکات ریتمیک نسبت به گروه کنترل بهبود یافت (P>5). نتیجه اینکه با طراحی برنامه حرکات ریتمیک مناسب می توان توانایی های ادراکی - حرکتی کودکان کم توان ذهنی را بهبود بخشید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی کهریزسنگی، غلامعلی، صالحی، حمید، و حیدری، لیلا. (1391). تاثیر یک برنامه حرکات ریتمیک بر توانایی های ادراکی – حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(9)، 75-92. SID. https://sid.ir/paper/159512/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی کهریزسنگی غلامعلی، صالحی حمید، حیدری لیلا. تاثیر یک برنامه حرکات ریتمیک بر توانایی های ادراکی – حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1391؛-(9):75-92. Available from: https://sid.ir/paper/159512/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی قاسمی کهریزسنگی، حمید صالحی، و لیلا حیدری، “تاثیر یک برنامه حرکات ریتمیک بر توانایی های ادراکی – حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 9، pp. 75–92، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا