مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,081
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

860
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تمرین ریتمیک بر حافظه و توجه کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 54

چکیده

 مقدمه و هدف: افزایش عملکرد شناختی و حرکتی از اهداف مهم است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تمرین ریتمیک بر حافظه و توجه کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود. روش شناسی: این پژوهش نیمه تجربی و از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. به این منظور 20 کودک 7 تا 10 ساله از بین 600 دانش آموز مدارس ابتدایی شهر تبریز به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. آن ها در دو گروه تمرین ریتمیک و گروه کنترل بر اساس سن و بهره هوشی همتاسازی شدند. برنامه به صورت 18 جلسه و هر هفته دو جلسه و هر جلسه 45 دقیقه انجام گرفت. قبل از شروع جلسات و در پایان آخرین جلسه پرسشنامه ی عصب روانشناختی کانرز 2004 توسط والدین آنان تکمیل شد. در این تحقیق از تی وابسته و مستقل با سطح معنی داری 05/0 استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که گروه تمرین ریتمیک پس از اتمام دوره مداخله در کارکرد حافظه (p= 0. 002) و توجه (p= 0. 001) با توجه به میانگین ها نسبت به گروه کنترل بهتر بود. نتیجه گیری: با توجه به برتری گروه تمرین ریتمیک در کارکرد حافظه و توجه, پیشنهاد می گردد حرکات ریتمیک در برنامه ی کلاس های تربیت بدنی, فوق برنامه و منزل استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربان زاده، بهروز. (1397). تأثیر تمرین ریتمیک بر حافظه و توجه کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 14(27 )، 43-54. SID. https://sid.ir/paper/250836/fa

    Vancouver: کپی

    قربان زاده بهروز. تأثیر تمرین ریتمیک بر حافظه و توجه کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1397؛14(27 ):43-54. Available from: https://sid.ir/paper/250836/fa

    IEEE: کپی

    بهروز قربان زاده، “تأثیر تمرین ریتمیک بر حافظه و توجه کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 14، no. 27 ، pp. 43–54، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا