مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت اجتماعی: تحولات استدلال «تئوری ذهن» در کودکان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 66

چکیده

 درک کودکان از ذهن یا آنچه که به عنوان تئوری ذهن خوانده می شود در طی دو دهه اخیر تحقیقات زیادی را در حیطه روانشناسی تحولی به خود اختصاص داده است. در ادبیات جدید تئوری ذهن, اعتقاد بر این است که انسانها به عنوان موجوداتی اجتماعی مجهز به قابلیت خاصی جهت درک دیگران می باشند. اعتقاد بر اینست که این توانایی ماهیتی حیطه – اختصاصی دارد. این قابلیت که تئوری ذهن خوانده می شود اشاره به توانایی انسانها در نسبت دادن حالات ذهنی به خود و دیگران دارد. با درک ذهنی گرایانه از رفتارها, فرد می تواند رفتارهای دیگران را درک, تبیین و پیش بینی نماید. تکالیف باور کاذب جهت اندازه گیری توانایی تئوری ذهن مورد استفاده قرار می گیرند. تحقیقات نشان می دهند که کودکان در حدود چهار – پنج سالگی قادر به پاسخگویی صحیح به این آزمون ها می باشند. بر این اساس استدلال می شود که کودکان قبل از این سنین, فاقد درک رشد یافته ای از ذهن می باشند. رویکردهای نظریه – نظریه, پیمانه ای و شبیه سازی چگونگی فرایندها و تحولات تئوری ذهن را مفهوم سازی کرده اند. در مقاله حاضر چگونگی تبیین رویکردهای فوق از فرایندها و تحولات تئوری ذهن مورد بحث قرار می گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین یزدی، سیدامیر. (1383). شناخت اجتماعی: تحولات استدلال «تئوری ذهن» در کودکان. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 5(1)، 43-66. SID. https://sid.ir/paper/99376/fa

    Vancouver: کپی

    امین یزدی سیدامیر. شناخت اجتماعی: تحولات استدلال «تئوری ذهن» در کودکان. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1383؛5(1):43-66. Available from: https://sid.ir/paper/99376/fa

    IEEE: کپی

    سیدامیر امین یزدی، “شناخت اجتماعی: تحولات استدلال «تئوری ذهن» در کودکان،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 5، no. 1، pp. 43–66، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99376/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button