Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

856
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد کودکان ایرانی در تکالیف استاندارد و محاوره ای باور کاذب

صفحات

 صفحه شروع 4 | صفحه پایان 14

چکیده

 پژوهش حاضر, موضوع بحث انگیز چرایی دشواری کودکان 3 ساله در انجام تکالیف باور کاذب را, که جهت سنجش توانایی "نظریه ذهن" به کار می روند, مورد تحقیق قرار می دهد. سوال کلیدی اینست که آیا محدودیت خردسالان در آگاهی محاوره ای, می تواند دشواری آنان را در انجام تکالیف باور کاذب توضیح دهد. بدین منظور, سه آزمایش گزارش می شوند که در آن تعداد 182 کودک سه و چهار ساله ایرانی مشارکت داشتند. آزمودنی ها به مجموعه ای از تکالیف استاندارد و "محاوره ای حمایت شده" باور کاذب, پاسخ دادند. در مجموع, نتایج حاضر, همخوان با تحقیقات غربی, بیان می دارد که در چهار سالگی, کودکان قادر به حل صحیح تکالیف استاندارد باور کاذب می گردند. این نتایج, از این عقیده حمایت می کند که نظریه ذهن, صرف نظر از اختلافات زبانی و فرهنگی, در حدود زمانی یکسانی تحول می یابد. نتایج همچنین نشان می دهند که تکالیف باور کاذبی که از لحاظ محاوره ای مورد حمایت قرار گیرند, کودکان سه ساله را در محاسبه پاسخ صحیح یاری می رسانند. این یافته, دیدگاه پژوهشگرانی را مورد تایید قرار می دهد که معتقدند دشواری سه ساله ها در تکالیف باور کاذب, بیشتر از اینکه نقصی مفهومی در توانایی نظریه ذهن آنان باشد, ناشی از محدودیت های عملکردی آنان می باشد. بر اساس چنین رویکردی, ضرورت دارد تا در تبیین توانایی و عملکرد کودکان در تکالیف باور کاذب, آگاهی محاوره ای آنان, مورد توجه واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امین یزدی، سیدامیر، و سی اگال، میشل. (1386). بررسی عملکرد کودکان ایرانی در تکالیف استاندارد و محاوره ای باور کاذب. روانشناسی معاصر، 2(2 (پیاپی 4))، 4-14. SID. https://sid.ir/paper/120228/fa

    Vancouver: کپی

    امین یزدی سیدامیر، سی اگال میشل. بررسی عملکرد کودکان ایرانی در تکالیف استاندارد و محاوره ای باور کاذب. روانشناسی معاصر[Internet]. 1386؛2(2 (پیاپی 4)):4-14. Available from: https://sid.ir/paper/120228/fa

    IEEE: کپی

    سیدامیر امین یزدی، و میشل سی اگال، “بررسی عملکرد کودکان ایرانی در تکالیف استاندارد و محاوره ای باور کاذب،” روانشناسی معاصر، vol. 2، no. 2 (پیاپی 4)، pp. 4–14، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا