Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    5-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1604
  • دانلود: 

    646
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی در دوره نوجوانی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی بود. گروه نمونه در این پژوهش شامل 360 دانش آموز دختر و پسر که به شیوه خوشه ای تصادفی از بین دبیرستانها و مدارس راهنمایی ناحیه یک شیراز انتخاب شده بود. نتایج نشان داد که بین راهبردهای رویارویی حل مساله مدار و هیجان مدار با حمایت های دریافت شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین میان راهبردهای رویارویی اجتنابی و راهبردهای کمتر موثر با حمایت های دریافت شده رابطه منفی اما معنادار وجود دارد. نتایج دیگر نشان داد که میان راهبرد حل مساله مدار و حمایت های دریافت شده با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و میان راهبردهای اجتنابی و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی اما معناداری نیز وجود داشت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که در کل نمونه از بین راهبردهای رویارویی و حمایت ها، راهبرد رویارویی حل مساله مدار از قدرت پیش بینی کنندگی بیشتری در جهت پیش بینی پیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر وابسته برخوردار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1604

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 646 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    814
  • دانلود: 

    538
چکیده: 

این پژوهش درصدد آن است تا به شناخت گرایش فراگیران بزرگسال غیرشاغل به آموزشهای کاردانش در شهر قزوین بپردازد و علل گرایش آنان به این شاخه را باز شناسد. روش این تحقیق توصیفی است و همه فراگیران بزرگسال 40-16 ساله غیرشاغل مشغول به تحصیل در پایه های دوم و سوم مدارس کاردانش بزرگسال شهرستان قزوین به تعداد 2352 نفر به عنوان جامه آماری در نظر گرفته شده است که از این تعداد 384 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده است که حاوی 20 سوال کوتاه پاسخ، چند گزینه ای می باشد. ضریب آلفای کرونباخ اعتبار پرسشنامه برابر 0.87 بدست آمد. نتایج پژوهش به شرح زیر می باشد: 1- دستیابی سهل تر به شغل موجب گرایش فراگیران بزرگسال غیرشاغل به آموزشهای کاردانش بوده است. (P<0.001) 2- به نظر می رسد عامل سهولت کسب دیپلم موجب گرایش فراگیران بزرگسال غیرشاغل به آموزشهای کاردانش بوده است. (P<0.001) 3- سهولت ادامه تحصیل تا سطح کاردانی پیوسته موجب گرایش فراگیران بزرگسال غیرشاغل به آموزشهای کاردانش بوده است (P<0.001). 4- گرایش فراگیران بزرگسال غیرشاغل به آموزشهای کاردانش در طبقه سنی 20-15 سال کمتر از سایر طبقات سنی بوده است (P<0.001). 5- گرایش فراگیران بزرگسال غیرشاغل به آموزشهای کاردانش به ترتیب اولویت به هر یک از زمینه های تحصیلی، خدمات، صنعت و کشاورزی بوده است. 6- گرایش زنان بزرگسال غیرشاغل به آموزش های کاردانش بیشتر از مردان بوده است (P<0.001).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 814

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 538 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

امین یزدی سیدامیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    43-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4923
  • دانلود: 

    1857
چکیده: 

درک کودکان از ذهن یا آنچه که به عنوان تئوری ذهن خوانده می شود در طی دو دهه اخیر تحقیقات زیادی را در حیطه روانشناسی تحولی به خود اختصاص داده است. در ادبیات جدید تئوری ذهن، اعتقاد بر این است که انسانها به عنوان موجوداتی اجتماعی مجهز به قابلیت خاصی جهت درک دیگران می باشند. اعتقاد بر اینست که این توانایی ماهیتی حیطه – اختصاصی دارد. این قابلیت که تئوری ذهن خوانده می شود اشاره به توانایی انسانها در نسبت دادن حالات ذهنی به خود و دیگران دارد. با درک ذهنی گرایانه از رفتارها، فرد می تواند رفتارهای دیگران را درک، تبیین و پیش بینی نماید. تکالیف باور کاذب جهت اندازه گیری توانایی تئوری ذهن مورد استفاده قرار می گیرند. تحقیقات نشان می دهند که کودکان در حدود چهار – پنج سالگی قادر به پاسخگویی صحیح به این آزمون ها می باشند. بر این اساس استدلال می شود که کودکان قبل از این سنین، فاقد درک رشد یافته ای از ذهن می باشند. رویکردهای نظریه – نظریه، پیمانه ای و شبیه سازی چگونگی فرایندها و تحولات تئوری ذهن را مفهوم سازی کرده اند. در مقاله حاضر چگونگی تبیین رویکردهای فوق از فرایندها و تحولات تئوری ذهن مورد بحث قرار می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4923

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1857 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    67-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    9452
  • دانلود: 

    4232
چکیده: 

در عصر حاضر هر چند که به امر آموزشهای ضمن خدمت به سبب تحولات سریع جوامع و نیاز سازمانها به انطباق فرد بر آنها بها می دهند، ولی تحقیقات کمی مبتنی بر تاثیر آموزشهای ضمن خدمت مخصوصا در میزان کارایی و عملکرد مدیران صورت گرفته است. در این مقاله محققین برآنند که یافته های تاثیر این آموزشها را بر میزان کارایی و بهره وری مدیران را بررسی نمایند. جامعه آماری در این تحقیق مدیران و معلمان مرد شهر مشهد بوده و نتایج زیر بدست آمده است: 1- مدیران آموزش دیده در برقراری روابط انسانی و ایجاد محیطی صمیمی نسبت به مدیران آموزش ندیده از دیدگاه معلمان عملکرد بهتری داشته و اثربخش تر می باشند. 2- مدیران آموزش دیده در زمینه های «اهمیت دادن به آموزش کارکنان» دارای عملکرد بهتری بوده و کارایی بیشتری دارند. 3- مدیران آموزش دیده در زمینه «استقبال از تغییرات و نوآوریها در سازمان» عملکرد بهتری دارند. 4- مدیران آموزش دیده در زمینه «اعتماد به نفس در انجام امور» نسبت به مدیران آموزش ندیده از عملکرد بالاتری برخوردارند. 5- مدیران آموزش دیده در زمینه «رعایت شرح وظایف شغلی نسبت به مدیران آموزش ندیده از دیدگاه معلمان دارای عملکرد بهتری می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9452

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4232 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

غضنفری احمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    81-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    6330
  • دانلود: 

    3434
چکیده: 

در این پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیلی عاملی، پایایی و اعتبار پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G) بررسی شد. این پرسشنامه از همسانی درونی مناسبی برخوردار است. اعتبار این پرسشنامه به وسیله اجرای همزمان آن با مقیاس سلامت عمومی گلدبرگ (GHQ-28) در میان دانش آموزان دبیرستانی اصفهان سنجیده شد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که پرسشنامه سبک هویت از اعتبار بالایی برخوردار است و در نتیجه می تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی شکل گیری هویت از دیدگاه پردازش اطلاعات مربوط به خویشتن باشد. با توجه به نتایج تحقیق حار، پیشنهاد می شود که ویژگی های روان سنجی این پرسشنامه بر روی سایر گروه های سنی و جمعیت های بالینی و غیربالینی دیگر و سایر متغیرهای شخصیتی مورد بررسی قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6330

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3434 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

مرتضوی سعید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    95-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2363
  • دانلود: 

    1213
چکیده: 

این مقاله با استفاده از آموزه های برگرفته از نظریه های مرتبط با آموزش عالی، از جمله نظریه بازاریابی روابط، نظریه وابستگی منابع، نظریه حرفه ای گرایی و بر ساخته سرمایه های فکری به لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت و چگونگی شکل گیری و مدیریت این ارتباط پرداخته است. منافع دو جانبه حاصل از این ارتباط و موانع موجود در برقراری ارتباط موثر شناسایی و نشان داده شده است. ضرورت نیل به زبان مفاهمه (گفتمان) از جمله ساز و کارهای موثر در برقراری این ارتباط شناخته شده و بر فعالیتهای مشترک تحقیقاتی و حضور بیشتر اساتید در عرصه واقعی کار، تاکید گردیده است. نقطه ورود برای تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت، همکاریهای دوجانبه در قالب برنامه ریزی آموزشی، با تاکید بر کاربردی بودن محتوی برنامه های معرفی شده و با بر شمردن برخی راهکارهای مقطعی و کوتاه مدت، تحکیم و توسعه ارتباط پایدار بین دانشگاه و صنعت به انجام مطالعه ای جامع و مبتنی بر رویکرد مدیریت راهبردی پیشنهاد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2363

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1213 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

SIRAJ S. | HUSSIN Z.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    119-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    279
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

This study was carried out to analyze to what extent students have been evenly exposed to the Critical Thinking Skills through the exercises provided for in the KBSM Islamic Education textbooks. The sample in this study consisted of upper secondary (form 4 and form 5) Islamic Education textbooks. 278 exercises and 317 activities in the textbooks were analyzed. An instrument entitled "Critical Thinking Skills Code Analysis" was developed by the researchers, based on the works and ideas of past researchers and experts in the field, forming the basis for the instrument. Data was collected through the use of different types of forms. Frequency count and the percentages were used for data analysis. The results show that most of the exercises and activities in the textbooks focused more on the Information Gathering and Applying Skills, followed by the Inference Skills and Decision Making skills. There were no exercises directed towards Analogy Forming Skills.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 279

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button