مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

75
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

34
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و رتبه بندی مولفه های رهبری آموزشی برمبنای آموزه های دین اسلام

صفحات

 صفحه شروع 314 | صفحه پایان 326

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزیابی و رتبه بندی مولفه های رهبری آموزشی بر مبنای آموزه های دین اسلام انجام پذیرفت. این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی و از حیث روش جمع آوری داده ها, جزء پژوهش های کمی بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه مدیران و معاونین مدارس غیر دولتی شهر تهران بود که تعداد آن ها متشکل از 1050 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای 281 نفر از آنها انتخاب شدند. گردآوری داده ها به دو روش اسنادی و میدانی به صورت پرسشنامه محقق ساخته انجام پذیرفت. روایی و پایایی ابزار مورد سنجش قرار گرفت و تایید شد. پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه شد. مقادیر این دو ضریب برای همه متغیرهای پژوهش بالای 7/0 به دست آمد که نشان دهنده پایا بودن ابزار اندازه گیری بود. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده, با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و ازمون تی تک نمونه ای با نرم افزارهای Spss-V23 و Lisrel-V8. 8 انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که وضعیت ابعاد کمی بالاتر از میانگین بوده است با توجه به پایین بودن ضریب اختلاف میانگین می توان گفت که ابعاد دین مداری, تعادل نفس و روابط کار کمی بالاتر از میانگین هستند. همینطور یافته ها نشان داد که به ترتیب ابعاد دینمداری, تعادل نفس و ارتباط کاری بالاترین اولویت را به خود اختصاص دادند که اولین و مهم ترین بعد در رهبری آموزشی, بعد دین مداری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اصغری، امیرعلی، ایمانی، محمدنقی، و صفری، محمود. (1400). ارزیابی و رتبه بندی مولفه های رهبری آموزشی برمبنای آموزه های دین اسلام. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 314-326. SID. https://sid.ir/paper/999410/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری امیرعلی، ایمانی محمدنقی، صفری محمود. ارزیابی و رتبه بندی مولفه های رهبری آموزشی برمبنای آموزه های دین اسلام. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):314-326. Available from: https://sid.ir/paper/999410/fa

    IEEE: کپی

    امیرعلی اصغری، محمدنقی ایمانی، و محمود صفری، “ارزیابی و رتبه بندی مولفه های رهبری آموزشی برمبنای آموزه های دین اسلام،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 314–326، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999410/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button