مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

58
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برنامه ادغام دروس پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و عملکرد تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 1223 | صفحه پایان 1238

چکیده

 زمینه و هدف: اثربخشی استراتژی ادغام در دروس پزشکی و عملکرد تحصیلی دارای اهمیت ویژه ای است. لذا این مطالعه با هدف ارزیابی ادغام دروس پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و عملکرد تحصیلی آن ها در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی در سال 1400-1399 انجام شد. بر اساس سرشماری, کلیه دانشجویان پزشکی ورودی 1396 دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (69 نفر) در دوره فیزیوپاتولوژی مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه پنج درجه ای لیکرت بود. جهت سنجش عملکرد, معدل دوره فیزیوپاتولوژی, پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار), آزمون t مستقل, ضریب همبستگی Pearson, Spearman و رگرسیون خطی چندگانه تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: بیش ترین امتیاز مربوط به حیطه رضایت (65/0±, 72/3) بود. تدریس پاتولوژی اختصاصی (11/1±, 75/3) و فارماکولوژی (09/1 ±,91/3) به روش ادغام دارای امتیاز بالا بود. تکرار (99/0 ±,20/2), تضاد دروس (99/0±, 88/2) و ارزیابی کلی برنامه ادغام (78/0 ±,49/3) در حد متوسط بود. متغیرهای پیش بینی کننده معدل کل فیزیوپاتولوژی دانشجویان به ترتیب اولویت, معدل پاتولوژی اختصاصی (825/0=B) و فارماکولوژی (152/0=B) بود و 7/79 درصد از واریانس معدل کل فیزیوپاتولوژی توسط متغیرهای پیش بینی کننده تبیین گردید (001/0>P). نتیجه گیری: با توجه به امتیاز متوسط دیدگاه دانشجویان و رضایت آن ها به ارایه دروس پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی در برنامه ادغام و عملکرد مطلوب, بهتر است برای ارتقاء آموزش و پیش گیری از ناهماهنگی دروس هم زمان ارایه شده, تلاش هایی از طرف برنامه ریزان درسی جهت بهتر اجرا شدن انجام گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، وحید، صابری، رضا، و شهرآبادی، عفت. (1400). ارزیابی برنامه ادغام دروس پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و عملکرد تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 20(11 )، 1223-1238. SID. https://sid.ir/paper/999415/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی وحید، صابری رضا، شهرآبادی عفت. ارزیابی برنامه ادغام دروس پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و عملکرد تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1400؛20(11 ):1223-1238. Available from: https://sid.ir/paper/999415/fa

    IEEE: کپی

    وحید میرزایی، رضا صابری، و عفت شهرآبادی، “ارزیابی برنامه ادغام دروس پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و عملکرد تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 20، no. 11 ، pp. 1223–1238، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button