مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف پژوهش حاضر طراحی مدل سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و به روش اکتشافی انجام شد. گردآوری داده ها به روش آمیخته و ابزار گرد آوری داده ها مصاحبه و پرسشنامه بود. در بخش کیفی جامعه آماری شامل خبرگان (جامعه علمی دانشگاهی و متخصصان آموزش و پرورش) بوده که تعداد 20 نفر برای نمونه انتخاب شدند در بخش کمی جامعه آماری شامل کلیه مدیران وزارت آموزش و پرورش ادارات کل استان ها در سال 1399 بود که بر اساس فرمول کوکران, حجم نمونه به تعداد 269 نفر همکاری کردند. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده, در بخش کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA و در بخش کمی به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام می شود. در این تحقیق برای توصیف داده ها از آمار توصیفی شامل فراوانی, درصد فراوانی, جدول توزیع فراوانی, ترسیم نمودارها و هم چنین توصیف ویژگی های پاسخ دهندگان به پرسشنامه استفاده گردید و در تحلیل استنباطی به روش تحلیل عاملی, به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. نتایج نشان داد مولفه های: مولفه ساختار مسولیت سازمان, مولفه محتوای اطلاعات عملکرد, مولفه انسجام اطلاعات عملکرد, مولفه مدیریت پذیری اطلاعات عملکرد, مولفه پاسخگویی, مولفه سبک مدیریت, مولفه جهت گیری عملی سازمان, مولفه ارتباط پیرامون عملکرد و در نهایت مولفه همسویی, به عنوان مولفه ها و شاخص های موثر بر سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین است. بررسی شاخص های برازش الگو در تحلیل عاملی, نشان از برازش مدل بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یاری، میترا، اولادیان، معصومه، و صفری، محمود. (1400). طراحی مدل سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 133-144. SID. https://sid.ir/paper/999505/fa

    Vancouver: کپی

    یاری میترا، اولادیان معصومه، صفری محمود. طراحی مدل سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):133-144. Available from: https://sid.ir/paper/999505/fa

    IEEE: کپی

    میترا یاری، معصومه اولادیان، و محمود صفری، “طراحی مدل سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 133–144، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button