مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر طراحی بازی های رایانه ای بر اساس برنامه ریزی درسی تابا بر افزایش عوامل خلاقیت گیلفورد

صفحات

 صفحه شروع 454 | صفحه پایان 463

چکیده

 این پژوهش با عنوان ارزیابی اثرگذاری طراحی بازی های رایانه ای بر اساس برنامه ریزی درسی تابا بر افزایش عوامل خلاقیت گیلفورد (اصالت و انعطاف پذیری) انجام شد. جامعه اماری تحقیق پیش رو متخصصان برنامه ریزی درسی, متخصصان روانشناسی تربیتی, متخصصان بازی های رایانه ای و معلمان پایه ششم بودند. حجم نمونه گرفته شده بر اساس جدول مورگان انتخاب شد که به صورت تصادفی از میان متخصصان برنامه ریزی درسی, معلمان پایه ششم, روانشناسان تربیتی و متخصصان بازی های رایانه ای گرفته شده بود. شیوه جمع اوری دادها با توجه به موضوع تحقیق از طریق مصاحبه با صاحبنظران و افراد متخصص در این حوزه نظر بود. پرسشنامه ای که بر اساس آن این چهارچوب درس بازی های رایانه ای بر اساس آن مورد ارزیابی متخصصان ذیربط قرار میگیرد دارای 34گویه است که توسط محقق طراحی شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های فراهم شده از روش امار توصیفی و استنباطی استفاده شد. عمده ترین یافته تحقیق نشان میدهد که طراحی بازی های رایانه ای مبتنی بر برنامه درسی تابا باعث افزایش عناصر انعطاف پذیری و اصالت میشود. با توجه به نتایج پژوهش, بازی های رایانه ای میتوانند بر جنبه های مختلف یادگیری و خلاقیت تاثیرگذار باشند و آنها را در جهت مثبت تقویت کنند همچنین تاثیر گذاری بازی های رایانه ای بر خلاقیت اثبات شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسا، کیوان، نادری، عزت اله، و سیف نراقی، مریم. (1400). تاثیر طراحی بازی های رایانه ای بر اساس برنامه ریزی درسی تابا بر افزایش عوامل خلاقیت گیلفورد. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 454-463. SID. https://sid.ir/paper/999524/fa

    Vancouver: کپی

    اسا کیوان، نادری عزت اله، سیف نراقی مریم. تاثیر طراحی بازی های رایانه ای بر اساس برنامه ریزی درسی تابا بر افزایش عوامل خلاقیت گیلفورد. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):454-463. Available from: https://sid.ir/paper/999524/fa

    IEEE: کپی

    کیوان اسا، عزت اله نادری، و مریم سیف نراقی، “تاثیر طراحی بازی های رایانه ای بر اساس برنامه ریزی درسی تابا بر افزایش عوامل خلاقیت گیلفورد،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 454–463، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button