مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

55
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چهارچوب ادراکی برای تبیین اثرات و پیامدهای برنامه درسی پنهان دوره اول متوسطه با استفاده از نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 132

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی اثرات و پیامدهای برنامه درسی پنهان دوره اول متوسطه به منظور ارایه مدل انجام شده است. روش پژوهش روش آمیخته یا ترکیبی بود. بدین صورت که در بخش اول با تحلیل داده بنیاد, ابعادو مولفه های اثرات برنامه درسی پنهان شناسایی و در بخش دوم با روش توصیفی از نوع پیمایشی به اعتبار سنجی آنها پرداخته شده است. جامعه آماری در بخش اول, اساتید و نخبه گان صاحب نظر ودربخش دوم کلیه مدیران و معلمان مدارس غیردولتی متوسطه اول شهر تهران بود. دربخش کمی تعداد مصاحبه شوندگان 15 نفر ود ربخش کمی با استفاده از جدول مورگان تعداد 384 نفر نمونه برای آن برآورد و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ایی انتخاب شده اند. ابزار پژوهش در بخش اول, مصاحبه نیمه ساختار و در بخش دوم, پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر ابعاد و مولفه های استخراجی از دیدگاه صاحب نظران گوناگون است که روایی صوری و محتوایی آن پس از مطالعه توسط متخصصان دانشگاهی تایید شده است. پایایی پرسشنامه نیز طی محاسبه ضریب آلفای کرانباخ برابر با 90/0بود. درتحلیل کیفی یافته ها از یک پارادایم ودرتحلیل کمی داده ها روش تحلیل مسیراستفاده شد. نتایج نشان داد اثرات و پیامدهای برنامه درسی پنهان شامل شرایط علی؛ محیط یا شرایط زمینه ای, شرایط مداخله کننده/ یاشرایط واسطه ای, مقوله های محوری, راهبردها و پیامدها بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راشدی، اکرم، شریفی، اصغر، و صابرگرگانی، افسانه. (1400). ارائه چهارچوب ادراکی برای تبیین اثرات و پیامدهای برنامه درسی پنهان دوره اول متوسطه با استفاده از نظریه داده بنیاد. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 120-132. SID. https://sid.ir/paper/999675/fa

    Vancouver: کپی

    راشدی اکرم، شریفی اصغر، صابرگرگانی افسانه. ارائه چهارچوب ادراکی برای تبیین اثرات و پیامدهای برنامه درسی پنهان دوره اول متوسطه با استفاده از نظریه داده بنیاد. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):120-132. Available from: https://sid.ir/paper/999675/fa

    IEEE: کپی

    اکرم راشدی، اصغر شریفی، و افسانه صابرگرگانی، “ارائه چهارچوب ادراکی برای تبیین اثرات و پیامدهای برنامه درسی پنهان دوره اول متوسطه با استفاده از نظریه داده بنیاد،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 120–132، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999675/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button