مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

53
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و بررسی مولفه های بازاریابی معنا گرا در سیستم آموزشی دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 305 | صفحه پایان 313

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی ابعاد و مولفه های بازاریابی معناگرا بود. در پژوهش حاضر با رویکرد کیفی چند روشی مبتنی بر نظریه زمینه ای-پدیدار شناختی و از طریق مصاحبه عمیق با پژوهشگران و استادان دانشگاه در رشته های مدیریت بازرگانی, جامعه شناسی, روان شناسی, اخلاق و فلسفه انجام شد و ابعاد و مولفه های آموزش بازاریابی معناگرا شناسایی شد. مشارکت کنندگان, از طریق فرآیند نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافتند و در نهایت 27 مصاحبه انجام شد. برای تحلیل داده ها, از اصول مرتبط با نظریه زمینه ای (کدگذاری باز و انتخابی, تحلیل مقایسه ای مستمر, ایجاد مفاهیم و مقوله ها) استفاده شد. نتایج کدگذاری داده ها به شناسایی 11 مفهوم منجر شد که در قالب سه مقوله دسته بندی شدند. بر این اساس, ابعاد بازاریابی معناگرا و نحوه آموزش آن عبارتند از: بازاریابی معناگرای ارزشی, بازاریابی معناگرای اجتماعی و بازاریابی معناگرای مشروع. یکی از اهداف و مسئولیت های چهارگانه ی آموزش علم بازاریابی, آموزش با هدف ارتقای کیفیت زندگی و پاسخگو بودن جامعه به شمار می رود و چون پارادایم های مسلط این علم پاسخگوی نیازهای در حال تغییر بشر امروز نیستند, توجه به ایجاد معنا در این مفهوم قابل بررسی می باشد. در همین رابطه, پژوهش حاضر ابعاد و مولفه های بازاریابی معناگرا را شناسایی کرده است. نتایج این پژوهش می تواند برای شناسایی, برنامه ریزی و ارایه راهکارهایی برای ترغیب دانشگاهیان و سازمان ها به آموزش بازاریابی معناگرا و ارتقا آن در سازمان ها و مجامع سیاست گذار عمومی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاجی رسولیها، مهسان، خیری، بهرام، و مومنی، ماندان. (1400). شناسایی و بررسی مولفه های بازاریابی معنا گرا در سیستم آموزشی دانشگاه. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 305-313. SID. https://sid.ir/paper/999809/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی رسولیها مهسان، خیری بهرام، مومنی ماندان. شناسایی و بررسی مولفه های بازاریابی معنا گرا در سیستم آموزشی دانشگاه. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):305-313. Available from: https://sid.ir/paper/999809/fa

    IEEE: کپی

    مهسان حاجی رسولیها، بهرام خیری، و ماندان مومنی، “شناسایی و بررسی مولفه های بازاریابی معنا گرا در سیستم آموزشی دانشگاه،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 305–313، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999809/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button